۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۱۴۰
رییس دانشگاه امام صادق:

مسؤولان از ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله مهدوی کنی الگو بگیرند

رییس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ویژگی‌های اخلاقی و انسانی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.
محمدسعید مهدوی کنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعید مهدوی کنی رییس دانشگاه امام صادق(ع) امروز 25 مهرماه در همایش ملی نکوداشت آیت الله مهدوی کنی که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: باید روحیات و ویژگی‌های اخلاقی و انسانی مرحوم مهدوی کنی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه مسؤولان ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فضایل اخلاقی انسان‌ساز است، عنوان کرد: باید خاطرات بزرگان ما به گونه‌ای برای نسل امروز بیان شود که آن را افسانه تصور نکنند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه فداکاری‌ها انقلاب اسلامی را حفظ کرده است، اظهار داشت: ما باید فضایل اخلاقی و به ویژه فداکاری‌ها را به گونه‌ای برای جامعه تبین کنیم که وجه غالب سیاسی و اجتماعی شود.

حجت الاسلام مهدوی کنی با بیان اینکه چنین همایش‌های شعائر الهی را تعظیم می‌کند، گفت: با بازخوانی رفتار و کردار بندگان صالح نسل آینده برای مسیر حرکت خود در زندگی تجربه و الگو کسب می‌کند.

وی درباره کیفیت گردآوری خاطرات مرحوم مهدوی کنی ابراز کرد: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی از شاهدان و بازیگران اصلی رخدادها و رویدادهای مهم انقلاب بودند که نظراتشان ثبت و ضبط شده است اما با وجود این ایشان علاقه نداشت بخشی از خاطراتشان منتشر شود.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه حذف برخی خاطرات مصلحت تربیتی داشت، افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی آن بخش از خاطرات خود را که مربوط به شکنجه در زندان یا فداکاری و گذشت برای انقلاب بوده است را حذف کردند.

حجت الاسلام مهدوی کنی خاطرنشان کرد: ایشان هیچ گاه دلبسته قدرت نبودند بلکه همواره حامی و پشتیبان انقلاب و رهبری بودند./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات