۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۲۹۵۹۸
معاون تعلیم و تربیت سپاه قرچک:

داشتن خطوط قرمز برای ارزش ها از مصادیق غیرت است

معاون تعلیم و تربیت سپاه شهرستان قرچک با بیان اینکه غیرت در انسان باعث می شود نسبت به بسیاری از مسائل غیر ارزشی واکنش نشان دهیم، گفت: غیرتی بودن یعنی داشتن خطوط قرمزی که با ارزش باشد تا اگر کسی به آنها تعرض کرد واکنش نشان دهیم.
حجت الاسلام محسن زواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محسن زواره معاون تعلیم و تربیت سپاه شهرستان قرچک امشب در حسینیه شهدای قرچک و در جمع عزاداران حسینی با اشاره به آیات قرآن در باب موضوع غیرت گفت: چقدر خدا نسبت به مؤمنین غیرت دارد، خدا خودش غیرتمند است و غیرتی ها را دوست دارد.

وی اضافه کرد: از غیرت خدا همین بس که برای پاکی جامعه از فساد، بسیاری از گناهان را حرام کرده است.

مدیر دارالقرآن نورالزهرا(س) قرچک با یادآوری داستانهای یوسف و زلیخا و موسی و دختران شعیب در قرآن که بیش از 100آیه به آن مرتبط است، اظهار کرد: در کل این آیات حتی یک نکته بی ادبی نمی توان یافت چرا که برای خدا آبروی مؤمن بسیار ارزشمند است.

معاون تعلیم و تربیت بسیج 15خرداد در تشریح معنای غیرت، تصریح کرد: غیرتی بودن یعنی داشتن خطوط قرمزی که برای ما با ارزش باشد و اگر کسی به آنها تعرض کرد موجب جوشش خون آدمی شود، این غیرت در انسان باعث می شود نسبت به بسیاری از مسائل واکنش نشان دهیم.

کارشناس مذهبی بیان کرد: دوست داشتن فرزند میلی فطری است اما گاهی بعضی از عوامل باعث می شود آدمی فرزندان را زنده به گور کند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: گاهی مردان نسبت به پوشش ناموسشان بی تفاوت می شوند چون غیرت لازم را ندارند، آدمی که میل به غیرت در او کاسته شود، نسبت به ارزش هایش واکنشی ندارد.

استاد احکام، غنا و موسیقی مبتذل، اختلاط زن و مرد، نگاه به نامحرم، نوشیدن شراب و تناول گوشت خوک را از عواملی دانست که باعث بی غیرتی می شود و بیان کرد: اگر 40روز در خانه ای موسیقی پخش شود خدا غیرت را از آن خانه می برد، موسیقی حرام از بین برنده برکت در خانه ها است و کسی که شرب خمر کند قطعاً بی غیرت است./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات