۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۲۸۶۲۳
امام جمعه زرگرشهر:

چالش ها و فرصت های تبلیغ به صورت علمی مورد کنکاش قرار گیرد

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن(ع) بابل با تاکید بر علمی شدن و بهره گیری از قدرت رسانه در حوزه تبلیغ دینی، گفت: چالش ها و فرصت های پیش روی تبلیغ باید به صورت علمی مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد و طراحی متناسب با آن برای جامعه انجام شود.
دیدار نمایندگان دفتر تبلیغات اسلامی قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تبلیغ و تشر معارف دینی، گفت: شبکه تبلیغی روحانیت و حوزه های علمیه امروز رسالت سنگین تبلیغ و صیانت از حریم اسلام را به ویژه معارف اهل بیت(ع) را در امتداد نبوت و امامت بر عهده دارد.

وی افزود: یکی از قوت ها و امتیازهای روحانیت شیعه حضور در بین مردم و آگاهی از نیازهای آنان به ویژه در ابعاد معنوی است.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با اشاره به شبکه تبلیغی روحانیت در بین مردم، خاطرنشان کرد: روحانیت به ویژه در دوران پس از غیبت امام عصر(ع) پرچمدار نشر معارف اسلامی و مقابله با انحراف ها است و تبلیغ چهره به چهره از محاسن و ویژگی های برجسته روحانیت شیعه محسوب می شود.

وی ادامه داد: امروز به ویژه با تحولات صورت گرفته در سطح جهان به ویژه جهش بزرگ در حوزه رسانه های گروهی، باید تبلیغ دینی به صورت روزآمد صورت بگیرد.

حجت الاسلام شیخی تغییر در شیوه ها و محتوای تبلیغ را هم مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: باید برخلاف گذشته که یک روحانی به صورت اتفاقی به یک روستا برای امور تبلیغ دینی اعزام می شد، امروز باید به متناسب به نیاز جامعه هدف، افرادی شایسته برای رفع نیازهای آن منطقه اعزام شوند و شبکه تبلیغی باید به سوی تخصصی و حساب شده سازماندی شود.

وی بهره گیری از ظرفیت های رسانه ها به ویژه در فضای مجازی و خبرگزاری ها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اسلام دارای ظرفیت بسیار بالایی برای پاسخگویی به نیازهای جهانی بشر به ویژه در عصر خلا معنویت جهانی است و باید حوزه های علمیه با شناسایی ابزارها و نیازها مبادرت به تربیت طلاب نمایند.

امام جمعه زرگرشهر به حجم بالای شبهات از سوی دشمنان برای دور کردن و انحراف نسل جوان جامعه اشاره کرد و گفت: چالش ها و فرصت های پیش روی تبلیغ باید به صورت علمی مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد و بر این اساس طراحی متناسب با آن در جهت اجرایی شدن آن انجام شود.

استاد حوزه علمیه بابل یکی از ویژگی مبلغ موفق را استفاده از خلاقیت و بهره گیری از عنصر هنر بیان کرد و خاطرنشان کرد: زبان هنر زبانی قابل فهم فراگیر و اثرگذار است و از این رو مبلغان باید در راستای جذب نوجوانان و جوانان و مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن به صورت کارآمد در این حوزه انجام وظیفه کنند.

در این دیدار حجت الاسلام حمید نوروز نژاد، مسؤول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی قم با بیان گزارش از فعالیت های انجام شده از سوی حوزه علمیه قم در راستای تبلیغ دینی، گفت: به رغم تلاش های دشمنان برای دور کردن جوانان و جامعه ما با مبانی دینی، شاهد حضور پرشور جوانان در عرصه های دینی هستیم و نسل امروز آگاه تر از نسل های گذشته است.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی قم با شناسایی ظرفیت ها در حوزه های رسانه های به ویژه فضای مجازی حضوری فعال برای رفع شبهات و پاسخگویی به جامعه دارد.

حجت الاسلام ابراهیم احمدنژاد کریمی، مسؤول جذب مبلغین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای کیفیت بخشی به حوزه تبلیغ، اظهار داشت: برخلاف گذشته، رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سمت جذب مبلغ بصورت تخصصی است تا نیازها همه جانبه جامعه را به صورت علمی و قابل فهم پاسخ دهد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات