۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۲۷۳۷۹
امام جمعه شهرضا:

مسؤولان با کنار گذاشتن اختلافات به مردم خدمت کنند

امام جمعه شهرضا گفت: مسؤولان باید اختلافات خود را کنار بگذارند و برای رضای خدا به مردمی که مشکلات زیادی در زندگی خود دارند، خدمت کنند، مشکلات مردم زیاد است اما با عزم راسخ و اقدام انقلابی قابل حل است.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امشب در آیین سیاه پوشان حسینی که در حسینیه سینه زن شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: در هر محفلی باید یاد و خاطره کسانی که به ما خدمت کرده‌اند و راهنمای ما به سوی سعادت و خیر بوده‌اند را زنده و از آنها به نیکی یاد کنیم، به ویژه کسانی که سبب آشنایی ما با تعالیم اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) شده‌اند، در این مسان سهمی ویژه دارند.

وی اظهار کرد: برخی افراد اقداماتی انجام می‌دهند که برای خودشان، خانواده و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنند، آبرو کسب می‌کنند، این افراد که بیشتر در زمره افراد مصلح و دانشمند هستند، معمولاً زیرساخت اولیه برای کارهایی را فراهم می‌کنند که منافع ان نصیب همه افراد خواهد شد.

امام جمعه شهرضا گفت: هیئات عزاداری امام حسین(ع) باید به محلی برای جذب جوانان و همه اقشار جامعه به معارف اسلامی باشد، لازم است زیرساختهای لازم برای فرهنگسازی درباره پذیرش افراد مختلف به کانونهای دینی که محافل عزاداری محرم در زمره مهمترین آنها است، فراهم شود.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: حرکت هیئات مذهبی از محلی به محل دیگر به اندازه سعی صفا و مره اهمیت دارد، اینها در زمره شعائر الهی است و باید حفظ شود، هیئات مذهبی در طول تاریخ زمینه فرهنگ اصیل هل بیت(ع) و انتقال آن را از نسلی به نسل دیگر فراهم کرده‌اند، پس باید از آنها به عنوان کانونهای اصلی نشر معارف اسلامی و مبلغان فرهنگ عاشورایی یاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اخلاص در عمل را یکی از مهمترین دلایل مقبولیت امام حسین(ع) و یارانشان در نزد همه افراد برشمرد و افزود: امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان با ایمان کامل نسبت به خداوند و راهی که انتخاب کرده بودند وارد عمل شدند و در این راه خالصانه تلاش کردند، خداوند هم پاداش ایمان و اخلاص آنها را داد و نام و راه آنها را ماندگار کرد.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: مردم جامعه در شرایط فعلی معضلات زیادی در حوزه دارو و درمان و اشتغال و مسائل اقتصادی دارند، خیریه‌هایی که در سطح شهر تشکیل شده باید از افرادی که نیازهایی از این نوع دارند حمایت کنند، هرگاه فردی برای رفع نیاز خود به اهل بیت(ع) مراجعه می‌کرد ایشان بدون هیچگونه منتی بر فرد متقاضی داشته باشند به او کمک می‌کردند، این رفتار باید الگویی برای مسؤولان خیریه‌ها باشد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به توزیع نذورات در ایام عزاداری دهه اول محرم، عنوان کرد: در زمان توزیع این نذورات نباید عزاداران را آزاد داد، خادمان هیئات مذهبی باید برای رضای خدا و تنها برای نظم بخشی به امور فعالیت کرده و از امر و نهی حاضرا ن خودداری کنند، اینگونه رفتارها که ممکن است در ظاهر ساده به نظر بیاید، زمینه حذب افراد زیادی را به محافل اهل بیت(ع) افراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: افسردگی و اختلالات روانی و مشکلات روحی در بسیاری از موارد ناشی از مشکلاتی است که در زندگی مردم وجود دارد، مسؤولان باید اختلافات خود را کنار بگذارند و صادقانه برای رفع نیازهای مردم تلاش کنند، برخی از افراد گمان می‌کنند وقتی دولتی تغییر کرد الزاماً باید همه مسؤولان نیز تغییر کنند در حالی که باید هدف اصلی خدمت به مردم و کمک به آنها باشد.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: متأسفانه 6 ماه قبل از انتخابات و 6 ماه بعد از انتخابات همه کارها تعطیل و رکود بر بازار حاکم است، اینها در شرایطی است که برخی از کسبه به دلیل نابسامانی اقتصادی در آستانه ورشکستگی قرار دارند، باید این معضلات هرچه سریعتر برطرف شود تا مردم بتوانند با آسودگی بیشتری امور روزانه خود را انجام و به سادگی امرار معاش کنند./868/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات