۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۲۶۹۲۶

برگزاری همایش قرآنی از سوی آستان مقدس عباسی در بغداد

آستان مقدس عباسی همایشی قرآنی با حضور بیش از ۱۵۰ تن از اندیشمندان عراقی در بغداد برگزار کرد.
همایشی قرآنی در بغداد

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالقرآن کریم آستان مقدس عباسی، همایش را با عنوان «مسیر حق کتاب خداوند و اهل بیت (ع) است» را با حضور حجت الاسلام شیخ ضیاء الدین آل‎مجید الزبیدی رییس مرکز علوم قرآنی و تفسیر عراق و بیش از 150 اندیشمند و فعال فرهنگی در بغداد برگزار کرد.

سید محمد موسوی از مسؤولان آستان مقدس عباسی در این همایش گفت: قرآن کریم یکی از نعمت‎های خداوند است که باید شکر آن را به جای آوریم. قرآن کریم یک سفره آسمانی است که باید آیات را تلاوت و در آن تدبر کنیم. همه انسان‎ها به ویژه مسلمانان می‎توانند بر سر این سفر الهی بنشینند و از آن بهره ببرند.

حجت الاسلام شیخ ضیاء الدین آل مجید در این همایش خاطرنشان کرد: این همایش به علت حضور شخصیت‎های مختلف دانشگاهی و متخصص در حوزه‎های گوناگون علوم انسانی، علمی و قرآنی از امتیازات ویژه‎ای نسبت به سایر همایش برخوردار است.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن کریم باید با تدبر در آیات و فهم همراه باشد زیرا موجب جلوگیری از افتادن انسان در دام دنیاپرستی می‎شود.

نبیل الساعدی مدیر دانشکده قرآن دانشگاه بغداد تصریح کرد: مفاهیم قرآن مجرد یک سری معلومات نیست بلکه دلایل و برهان‎های قوی هستند که باید آن را در زندگی روزمره خود جاری کنیم و از آن درس و عبرت بگیریم.

آستان مقدس عباسی در پایان هدایا و لوح‎های تقدیر به چندتن از شرکت کنندگان تقدیم کرد./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات