۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۲۶۸۳۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد؛

وجود بیش از ۷۰۰ موقوفه در شهرستان شهرضا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در شهرستان شهرضا ۷۲۳ موقوفه وجود دارد که این تعداد از موقوفات در سال گذشته درآمدی بالغ بر ۴۷۰ میلیون تومان در سال گذشته داشته است.
حجت الاسلام رضا صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح رواق امام خامنه‌ای(مدظله) آستان امامزاده شاهرضا(ع) در شهرضا، عنوان کرد: شهرستان شهرضا با جمعیتی در حدود 170 هزار نفر یکی از شهرستان‌های جنوبی استان اصفهان است، که با تقدیم 738 شهید، وفاداری خود را به اسلام و انقلاب نشان داده است.

وی اظهار کرد: در گلستان شهدای شهرستان شهرضا سرداران شهیدانی همچون محمدابراهیم همت، سیف الله حیدرپور و محسن صفوی به خاک سپرده شده‌اند، همچنین در این شهرستان علمای بزرگی همچون حکیمان فرزانه، الهی قمشه‌ای، زاهد و حجت الاسلام ممیز زندگی و خدمات بزرگی را به اسلام و مسلمانان انجام داده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در شهرستان شهرضا 723 موقوفه، 2511 رقبه، 17 بقعه متبرکه وجود دارد، مساحت بقاع متبرکه این شهرستان 2700 متر مربع است.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: در سال گذشته موقوفات شهرستان درامدی بالغ بر 470 میلیون تومان و رقبات آن درآمدی بالغ بر یک میلیارد و 650 میلیون تومان داشته‌اند؛ این در حالی است که موقوفات این شهرستان در 6 ماه نخست امسال 300 میلیون تومان و رقبات آن 830 میلیون تومان درآمد داشته است.

وی تصریح کرد: در این شهرستان موقوفه مدرسه امین به مساحت 1200 مترمربع در 2 طبقه به ارزش 10 میلیارد ریال، موقوفه مجتمع مسکونی سید الشهدا شامل 7 واحد مسکونی با نیست کمک به زوجهای جوان و روضه خوانی و حسینیه سید الشهدا به سماحت 700 مترمربع و ارزش 7 میلیارد ریال با نیت روضه خوانی وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: رواق امام خامنه‌ای(مدظله) آستان امامزاده شاهرضا(ع) شامل آیینه کاری، نقاشی ایرانی و گچ‌بری از 15 شهریورماه سال گذشته آغاز و تا اول خردادماه امسال به اتمام رسیده است؛ در این پروژه 295 متر گچ‌بری و 129 متر نقاشی ایرانی و 201 متر آیینه کاریبه کار رفته، و مجموعاً برای ساخت آن اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 378 میلیون ریال هزینه شده است./868/پ202/ب1

ارسال نظرات