۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۲۶۷۲۶
از سوی مدیرکل اداره اوقاف استان خراسان رضوی صورت گرفت؛

اعلام ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه های محرم و صفر

مدیرکل اداره اوقاف استان خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در دو مقطع عمومی و ویژه در ۱۲۰ بقعه استان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد زاده مدیرکل اداره اوقاف استان خراسان رضوی امروز در نشست خبری بصیرت عاشورایی با بیان اینکه در فاجعه نسل کشی میانمار، دنیا را سکوت مرگباری فرا گرفته است، گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا رو  به سپاه ابن زیاد فرمود: اگر دین ندارید، آزاده باشید.

وی ادامه داد: این فجایع، نقشه های صهیونیست و استکبار جهانی است.

مدیرکل اداره اوقاف استان خراسان رضوی، با اشاره به اینکه با صف آرایی روز عاشورا، حق و باطل مشخص شد، اظهار داشت: فلسفه روز عاشورا تنها در جمله معروف امام حسین(ع) که فرمود: آیا نمی بینید به معروف عمل نمی شود و از منکر خودداری نمی شود، نهفته است.

حجت الاسلام احمد زاده مطرح کرد: امام سجاد در کوفه به ابن زیاد فرمود: آیا مارا به کشته شدن تهدید می کنید؛ در حالی که کشته شدن عادت ما شده و کرامت ما در شهادت است.

وی تصریح کرد: شعار بصیرت عاشورایی۹۶، کرامت ما، شهادت است، ما باید به شهادت که رمز پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی بر ظلم است، جایگاهش را تکریم کنیم تا این شعار که شهادت رمز پیروزی است، در جایگاه خود بماند.

مدیر کل اداره اوقاف استان خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی، امسال در ۱۲۰ بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: برنامه های سوگواره عاشورایی در دو سطح عمومی و ویژه انجام خواهد شد که برنامه‌های عمومی شامل فضاسازی و سیاه پوشی تمام بقاع و ایجاد نمایشگاه های فرهنگی به منظور انتقال مفاهیم و معارف عاشورایی است.

حجت الاسلام احمد زاده از حضور ۱۲۶ نفر از مبلغین حوزه در ایام ماه محرم و صفر در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: در این ۲ماه، در ۱۱۷ بقعه برگزاری سخنرانی و در ۶۳ بقعه  پاسخگویی به احکام و خیمه های معرفت، ۲۲غرفه کودک و نوجوان، ۶ غرفه چند رسانه ای، ۴۵ غرفه مشاوره و ۴۳ غرفه شامل برنامه های قرآنی، همه واقف باشیم و حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز عاشورا در ۱۰۲بقعه نماز جماعت ظهر و عصر به یاد آخرین نماز امام حسین در نینوا برگزار می شود.

مدیر کل اداره اوقاف استان خراسان رضوی ابراز داشت: در روز تاسوعا و عاشورا دسته های سینه زنی و عزاداری به سمت بقاع متبرکه حرکت خواهند کرد که در ۱۱۰ بقعه میزبان آنان خواهیم بود.
حجت الاسلام محمد زاده مطرح کرد: عزاداری سیدالساجدین امام سجاد در ۳۷بقعه انجام خواهد گرفت که در ۷۸ بقعه بحث اطعام از محل موقوفات انجام خواهد شد.

ویژه برنامه های شهادت امام رضا(ع)
وی ادامه داد: ویژه برنامه های شهادت امام رضا(ع) در ۹۵ بقعه برنامه ریزی شده و در رحلت حضرت رسول و امام صادق(ع) در ۹۶ بقعه و زیارت اربعین یا از راه دور پیامبر در 
۴۸ بقعه برگزار خواهد شد.

وی از میزبانی اداره اوقاف استان خراسان رضوی برای زائران پیاده اربعین کشور پاکستان خبر داد که از طریق مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان وارد کشور خواهند شد.

مدیر کل اداره اوقاف استان خراسان رضوی یادآور شد: ویژه برنامه های شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در ۳۸ بقعه از بقاع استان و همزمان با سراسر کشور و مراسم لبیک یا حسین در روز ۲محرم در ۳۸ بقعه استان و دو برنامه شاخص در شهرک شهید رجایی با سخنرانی آیت الله خاتمی در نیشابور امامزاده سید ابوالقاسم اسحاق آباد برگزار می شود.

 حجت الاسلام احمد زاده در ادامه بیان ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی مطرح کرد: در روز چهارشنبه ۵مهرماه و مصادف با ۶محرم، ویژه برنامه احلی من العسل ویژه نوجوانان با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در حرم مطهر رضوی برگزار می شود و همچنین ویژه برنامه رهروان زینبی ویژه خواهران در سالروز ورود اسرا به کوفه برگزار می شود.

وی افزود: ویژه برنامه نهضت بیداری با خطبه های علوی که منشور عزت است در ۱۰ بقعه تا روز اول ماه صفر برگزار خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف استان خراسان از برنامه هایی که در شهادت تمام رضا(ع) ویژه زائران پیاده به سمت مشهد در نظر گرفته شده است خبرداد و گفت: ۶۷ ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه با کمک خیرین برپا می شود.

وی عنوان کرد: عمود ۲۱۷ موکب ثقلین در سومین سال متوالی، پذیرایی از زائران پیاده اربعین به صورت روزانه هزار وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده و همچنین ۱۵هزار قرص نان عهده دار است.

حجت الاسلام احمد زاده در پایان گفت: خیرین می توانند کمکهای نقدی  خود را به شماره کارت 6037997178399680 واریز کنند./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات