۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۶۵۴۱
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای طرح «تکریم روحانیان پیشکسوت» در خراسان شمالی

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح تکریم روحانیان پیشکسوت در استان، گفت: این طرح در راستای قدردانی از زحمات روحانیان پیشکسوت در عرصه علوم دینی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با معمرین و خانواده روحانیان مرحوم استان، اظهار داشت: روحانیان پیشکسوت به‌عنوان سرمایه‌های عظیم و اندوخته‌های علم و تجربه هستند.

وی افزود: آنها سال‌های فراوانی از عمر خود را صرف تبلیغ و تبیین آموزه‌های دینی کرده و در این راه مصائب و سختی‌های فراوانی را کشیده‌اند؛ ازاین‌رو باید قدر آنها را دانست.

حجت‌الاسلام امیری اضافه کرد: در این راستا مرکز خدمات حوزه علمیه با هدف تأمین رفاه نسبی طلاب، روحانیان و پیشکسوتان گام‌های ارزنده‌ای برداشته تا عزت و احترام این قشر در جامعه حفظ شود.

وی با اشاره به تأسیس مرکز خدمات، ادامه داد: مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای تکریم و حمایت طلاب و روحانیان و خانواده‌های آنها در سال 1370 تأسیس شد و با فعالیت‌های خود توانست زمینه دلگرمی بیشتر طلاب را در امور طلبگی فراهم کند.

حجت‌الاسلام امیری رسالت مرکز خدمات حوزه علمیه را حمایت قاطع و همه‌جانبه از طلاب و روحانیان دانست و تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه در راستای حمایت از طلاب و روحانیان اقداماتی نظیر بیمه، مسکن و خدمات عاطفی، درمانی و این‌گونه موارد را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارزش خدمات عاطفی گاهی خیلی بیشتر از خدمات مادی برای طلاب و روحانیان است، خاطرنشان کرد: دیدار با معمرین، خانواده روحانیان مرحوم و طلابی که تازه ازدواج کرده‌اند ازجمله خدمات عاطفی است که مرکز خدمات به آن توجه بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به اجرای طرح تکریم روحانیان پیشکسوت در استان، اظهار داشت: دیدار با معمرین و خانواده روحانیان مرحوم یکی از وظایف اصلی و مهم مرکز خدمات در سراسر کشور است و این نهاد برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر سالخورده و مبلغ از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه 53 خانواده روحانیان مرحوم و 80 خانواده معمر اعم از شیعه و سنی در استان خراسان شمالی حضور دارند، افزود: دیدار با معمرین و خانواده‌های روحانیان مرحوم برای قدردانی تأثیر خیلی زیادی در روحیه آنها دارد، هرچند که در این طرح و دیدارها مشکلات معیشتی و درمانی آنها هم بررسی می‌شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طرح تکریم روحانیان پیشکسوت هرسال با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ستاد مرکز خدمات و با اجرای مراکز استانی مرکز خدمات در سطح کشور اجرا می‌شود تا افزون بر دیداری صمیمی، باری هرچند اندک از دوش این عزیزان و خانواده‌های آنها برداشته شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات