۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۶۵۱۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا:

روحانیان مرزداران عقیدتی جامعه هستند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا گفت: روحانیت مرزداران عقیدتی جامعه هستند، این افراد سالهای طولانی از عمر خود را صرف فراگیری اصول و احکام شرعی کرده و تلاش می‌کنند تا از بروز انحرافات در دین جلوگیری کنند.
حجت الاسلام رهایی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسن رهایی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: گذشتگان تلاش کردند تا بهترین شیوه عزاداری در ایام محرم را ایجاد و برای ما به یادگار بگذارند، باید سعی کنیم تا عزاداریها بر اساس الگوها و روشهای سنتی انجام شوده و از اجرای شیوه‌هایی که بدعتی در این زمینه است، خودداری شود.

وی در ادامه افزود: در زمینه عزاداری برای امام حسین(ع) پیشینیان با ظرافت خاصی عمل کردند و نام مجالس عزداری را، روضه به معنی باغ و بوستان گذاشتند، ما هم باید همین روش را ادامه دهیم، ابداع عباراتی مانند حَیِّ عَلَی العَزا در هیچ یک از متون روایی سابقه ندارد، پس نباید به کار برده شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا تصریح کرد: بر اساس آنچه از سنت و سیره اهل بیت(ع) نیز بر جای مانده است، پیاده روی از نجف تا کربلا وجود داشته است اما نباید در سایر شهرهای کشور با این استدلال که جاماندگان از کربلا راهپیمایی می‌کنند، اقدامات مشابهی انجام شود، آن رویداد تاریخی باید بی مانند و بدون شبیه سازی بماند.

حجت الاسلام رهایی، اظهار کرد: روحانیت مرزداران عقیدتی جامعه هستند، این افراد سالهای طولانی از عمر خود را صرف فراگیری اصول و احکام شرعی کرده و تلاش می‌کنند تا از بروز انحرافات در دین جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: عزاداریهایی که در شهرستان شهرضا انجام می‌شود در نوع خود بی نظیر است و باید به عنوان یک الگو برای سایر شهرها معرفی شود، فرهنگ والای اهل بیت(ع) به خوبی در میان مردم این شهرستان رواج پیدا کرده و به عنوان زیرساخت اصلی فرهنگی آنان تبدیل شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا گفت: هیئات مذهبی در شهرضا، روزها عزاداری می‌کنند و شبها هم جلسات معرفتی بسیار خوبی در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود، بنابراین مردم شهرضا سعی می‌کنند شور حسینی را همراه با کسب معرفت عاشورایی در کنار هم مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام رهایی اضافه کرد: از جمله دیگر موارد قابل توجه در عزاداری مردم شهرضا آن است که هیئات مذهبی در همه مناطق شهر فعالیت می‌کنند و به این وسیله امکان بهره مندی همه مردم از فضائل این ایام وجود دارد، از طرف دیگر بانوان نیز به ندرت همراه با هیئات مذهبی حرکت می‌کنند و بیشتر در مجالس جداگانه‌ای که در مساجد و تکایا برگزار می‌شود، عزاداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر ریشه اعتقادی در افراد جامعه ما استوار و قوی نشده و مسائل اعتقادی برای افراد بیان نشود، بیان مطالب باطل و غلط در قالب کلماتی زیبا می‌تواند سبب انحراف ما شود و ما را فریب دهد، همانگونه که اگر اخلاق و احکام اسلامی به درستی از سوی افراد جامعه رعایت شود، همه ما در تمامی امور زندگی خود موفق خواهیم بود؛ دین، اساس سیاست و اجتماع ما را هدایت می‌کند و باعث موفقیت و صلاح جامعه می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا ادامه داد: برای درک معارف در محضر امام حسین(ع) و رسیدن به درجات عالی کمال در مجالس عزاداری آن حضرت نیازمند استفاده از دو عامل محبت و معرفت هستیم، یعنی برای درک معارف عاشورایی باید محبت و علاقه به اولیاءالله در کنار معرفت و شناخت به آنها باشد.

حجت الاسلام رهایی با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: هیأتهای مذهبی ارکان محبت به اهل بیت(ع) هستند، باید در مجالس عزاداری شرکت کنیم تا بعد عاطفی ما نسبت به ایشان تقویت شود و در همان مجالس هم باید جلسات سخنرانی تشکیل شود تا بصیرت افراد برای درک معارف اهل بیت(ع) افزایش یابد./868/پ202/ب1

ارسال نظرات