۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۲۶۵۰۸
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

مبلغان و روحانیان دنباله رو راه اولیا و انبیای الهی باشند

حجت الاسلام حائری با تاکید بر اینکه مبلغان و روحانیان باید دنباله رو راه اولیا و انبیای الهی باشند، بر هجرت روحانیان به شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: بخش عظیمی از گسترش دین اسلام با هجرت ائمه معصومین(ع) صورت گرفته است.
همایش طلایه داران هدایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بزرگ طلایه داران هدایت ظهر امروز ویژه ماه محرم الحرام با حضور علما و اساتید حوزه علمیه، ائمه جماعات و مبلغان شهرستان سبزوار در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در این همایش با اشاره به آیه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» به دو فرصت استثنایی و تبلیغی روحانیان در ماه های محرم، صفر و ماه مبارک رمضان در راستای تبلیغ دین اسلام و گسترش مفاهیم اعتقادی تاکید کرد و افزود: عاشورا و محرم معجزه ای الهی است که با وجود گذشت چهارده قرن همچنان این عشق و محبت باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نهضت‌های تاریخی در جمهوری اسلامی از قیام کربلا نشأت گرفته است که این موضوع بیانگر عظمت قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش است، گفت: مبلغان دینی به عنوان میراث دار و پیشقراولان این جبهه فرهنگی باید تلاش کنند که ابهت و عظمت عاشورا را حفظ کنند.

حجت الاسلام حائری در ادامه با اشاره به آیه مطرح شده در ابتدای سخنان خود، گفت: تمام اولیا و کسانی که در جهت تبلیغ دین حرکت و هجرت می کردند نسبت به آن بی تفاوت نبودند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه مبلغان و روحانیان باید دنباله رو راه اولیا و انبیای الهی باشند، بر هجرت روحانیان به شهرها و روستاهای اطراف غیر از مشهد و قم تاکید کرد و افزود: بخش عظیمی از گسترش دین اسلام با هجرت ائمه معصومین(ع) صورت گرفته است.

حجت الاسلام حائری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هیچ زمانی مثل امروزه جوانان و نوجوانان در معرض خطرات و بمباران دشمن نبوده است، بر لزوم ارتباط مبلغان و روحانیان با جوانان و نوجوانان در جامعه تاکید کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در ادامه به گزارشی از اهم برنامه های مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و افزود: مرکز خدمات از ابتکارات ناب و منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در پایان با بیان اینکه رفع مشکلات حوزویان از جمله خدمات این مرکز است، گفت: جامعه هدف، روحانیت و طلاب حوزه های علمیه است./859/پ203/ب1

ارسال نظرات