۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۲۶۱۱۴

سیره اهل بیت در دعوت فرزندان به نماز

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه یکی از ویژگی های خانواده دینی پایبندی کودکان به نماز است، گفت: با نماز دین کودکان از دستبرد شیطان محافظت می شود.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مظفری، استاد حوزه علمیه خواهران، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مباهله و نزول آیات سوره«هل اتی» نشان می دهد که قوامیت اسلام به خانواده اهل بیت(ع) است، گفت: آیات سوره هل اتی در شأن خانواده اهل بیت(ع) نازل شده و این آیات ضمن اینکه نشانه اخلاص اهل بیت(ع) در یاری دین خداوند و دستگیری از مستمندان است نشان می دهد که یک خانواده مورد تأیید خداوند خانواده ای است که مانند خانواده اهل بیت(ع) است.

وی افزود: یکی از شاخصه های خانواده دینی و خانواده اهل بیت(ع) این بود که فرزندان خود را از همان سنین کودکی به نماز دعوت می کردند و در روایت ها از ائمه معصوم(ع) بیان شده که ما فرزندان خود را از پنج سالگی امر به نماز می کنیم و شما فرزندان خود را از هفت سالگی امر به نماز خواندن کنید.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه نماز دین و ایمان فرزندان را از دستبرد شیطان محافظت می کند، گفت: کودکی که از خردسالی نماز بخواند به طور یقین شیطان نخواهد توانست در او نفوذ کند.

خانم مظفری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در اهمیت نماز خواندن کودکان گفت: امام صادق(ع) در این زمنیه می فرمایند«هنگامی که کودک نماز یاد گرفت خداوند گناهان پدر و مادرش را می بخشد و همچنین در ادامه حدیث درباره سیره امام علی(ع) در این زمینه می فرمایند امام علی (ع) در خانه خود اتاق متوسطی برای نماز خود اختصاص داده بودند و شب ها برای نماز خواندن طفل کوچکی را که نمی خوابید با خود به آن اتاق برده، نماز می خواندند».

وی افزود: امام سجاد(ع) نیز درباره دعوت کودکان خود به نماز به این شکل عمل می کردند که کودکانشان را امر می فرمودند تا نماز مغرب و عشاء را با هم بخوانند و نماز و ظهر و عصر را نیز با هم بخوانند و در مورد این که هر نمازی را در وقت فضیلت و مخصوص خودش بخوانند بر آنان سخت نمی گرفت به آن حضرت عرض شد که آنها نماز را در غیر وقت فضیلتش می خوانند که امام در پاسخ فرمود این کار برای آنان بهتر است از این که بخوابند و نماز نخوانند.

خانم مظفری ادامه داد: متأسفانه بعضی از والدین نسبت به فرزندان خود دلسوزی بی مورد داشته و حتی فرزندان آنها را که به سن تکلیف رسیده اند به بهانه خستگی و ضعف بدنی از خواب برای نماز بیدار نمی کنند که باید دقت کرد که این موضوع موجب بی توجهی فرزندان به نماز شده و نسل جوان و نوجوان به سمت سهل انگاری یا تارک نماز شدن در جامعه حرکت کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات