۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۲۴۰۱۴
آیت الله حیدری:

علما و حوزه‌های علمیه سردمداران مبارزه فرهنگی در برابر دشمن هستند

نماینده خبرگان، علما و حوزه‌های علمیه را سردمداران مبارزه فرهنگی در برابر دشمن دانست و بر مقابله با تفکرات غلط تاکید کرد.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدرهبر معظم انقلاب مبنی بر این که تدوام انقلاب نیازمند تداوم مبارزه است، گفت: سر فرمایش رهبر معظم انقلاب به این واقعیت باز می گردد که طبیعت انقلاب دشمن ستیزی است.

وی افزود: دشمنان فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای انقلاب اسلامی وجود دارد و تا زمانی که انقلاب هست مبارزه نیز وجود دارد، مبارزه به معنای مقابله با دشمنان است، دشمنان به چیزی کمتر از از بین بردن یا تغییر هویت انقلاب راضی نیستند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که دشمنان به هیچ وجه راضی نمی شوند که از راه مصالحه با انقلاب وارد شوند، اظهار داشت: این مسأله شدنی نیست، همانگونه که انقلاب نمی خواهد باطل، ستم و ظلم بر پا بماند داعیه داران باطل و ستم هم به هیچ وجه دوست ندارند و حاضر نیستند که به استقرار جبهه حق و داعیه داران اسلام ناب محمدی تن دهند.

وی ادامه داد: مبارزه حق و باطل مسأله ای قطعی و اجتناب ناپذیر است، اینگونه نیست که ما خوشمان بیاید که بخواهیم مبارزه کنیم بلکه مسأله ضرورت ها و اجتناب ناپذیری است، چگونگی مبارزه نیز بستگی به زمینه و تعریف موضوع مبارزه دارد.

آیت الله حیدری با بیان این که اگر مبارزه نظامی باشد باید با ابزار نظامی مبارزه کرد، ابراز داشت: اگر مبارزه سیاسی است باید راه های سیاسی در پیش گرفته شود، مبارزه فرهنگی که عمدتا درباره حوزه های مطرح است و علمای دین سردمداران این مبارزه هستند به این بر می گردد که حقیقت و ماهیت انقلاب که همان اسلام ناب است را بشناسیم و جریان های مخالف انقلاب را شناسایی کنیم.

وی عنوان کرد: جریان های مخالف انقلاب و طیف های مختلف فکری مخالف انقلاب در درون و بیرون حوزه، مذهب، دین و مرزها راباید بشناسیم و ترفندها و راه های ضربه زدن آن ها به اسلام و انقلاب را شناسایی کنیم، ما باید آماده مقابله به مثل باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال دشمن از فضای مجازی برای گمراه کردن مردم استفاده می کند که ما باید از این ابزار و روش علیه خود آن ها استفاده کنیم از این رو باید به این ابزار مسلط باشیم.

وی اضافه کرد: پیام و کلام خود را می توانیم از این راه به دورترین نقاط عالم برسانیم، همچنین روش هایی دیگر روز هم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، در زمینه فرهنگی باید مبارزه جدی علیه تهاجم دشمن وجود داشته باشد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات