۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۲۳۷۲۹
نماینده مردم بیرجند در مجلس خبر داد؛

آمار بیکاری در کشور افزایش یافته است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس، از نامناسب بودن وضعیت معیشت مردم انتقاد کرد و نسبت به افزایش آمار بیکاری در کشور هشدار داد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جشن عید سعید غدیرخم در مسجد امام حسین(ع) روستای امیرآباد بیرجند اظهار داشت: متاسفانه بیکاری در جامعه زیاد شده است و گاهی مشاهده می شود چهار فرزند از یک خانواده نیز بیکار هستند.

وی گفت: با توجه به مصوبه مجلس، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان با اولویت مناطق محروم اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت این مبلغ را به صورت تسهیلات در اختیار روستاها و شهرهای کوچک قرار می دهد تا اشتغال ایجاد شود.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: بنده با کمک دیگران در مجلس شورای اسلامی فراکسیون صنایع دستی و فرش را تشکیل دادیم که این فراکسیون می تواند اشتغال بسیاری را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی و فرش اگر در کشور رونق پیدا کند بسیاری از افراد می توانند اشتغال داشته باشند، ادامه داد: جلسات متعددی در این فراکسیون برگزار شد و برای برطرف شدن برخی از موانع، طرحی را به مجلس دادیم که این طرح با رای بالایی رای آورد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این طرح که تصویب شد دولت موظف است تمام قالی بافان و کسانی که در صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند را بیمه کند و دولت موظف است به سطح توزیع کالا و خریداری کالاهایی که تولید می شود کمک کند.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: اگر صنایع دستی در کشور رونق پیدا کند و دولت به صادرات آن نیز کمک کند می تواند اشتغال بسیار گسترده ای را در کشور ایجاد کند.

وی افزود: دولت برای بودجه سال 96 خراسان جنوبی مبلغ 392 میلیارد تومان را پیشنهاد داده بود اما با پیگیری هایی که نمایندگان استان انجام دادند این رقم در بودجه استان به 744 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که یک رقم قابل توجهی برای استان است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده بیرجند _ قاین، گفت: تمام این جاده امروز به پیمانکاران واگذار و مناقصه آن انجام شده است.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: با کمک وزیر راه و شهرسازی مشکل اعتباری مسیر بیرجند _ قاین حل شده است و به صورت سه شیفت در این مسیر کار می شود و سرعت ساخت و ساز علی رغم اینکه منطقه کوهستانی است بالا می باشد./880/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات