۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۲۳۶۸۲
حجت الاسلام حسینی قمی مطرح کرد؛

عاشورا؛ نتیجه تلخ فراموشی غدیر

استاد حوزه علمیه ذی الحجه را ماه امامت و ولایت بیان کرد و گفت: عاشورا ثمره تلخ فراموشی غدیر است.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه شب گذشته به مناسب عید سعید غدیر خم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در ماه ذی حجه مناسبت‌های فراوانی در رابطه با مقامات اهل بیت عصمت و طهارت وجود دارد.

وی با اشاره به نهم ماه ذی حجه، بیان داشت: در این روز خداوند به پیامبر(ص) دستور می‌دهد که همه درب‌هایی که به مسجدالحرام باز می‌شود به جز خانه امام علی(ع) بسته شود و این نشان از عظمت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) دارد.

حجت الاسلام حسینی قمی درباره 14 ذی حجه، ابراز کرد: پیامبر(ص) در این روز امام علی(ع) را با لقب امیرمومنان مورد خطاب قرار دادند. در نیمه این ماه میلاد با سعادت امام هادی(ع) است که زیارت باارزش جامعه کبیره یادگار ایشان بوده و بالاترین معرفی ویژگی امام در این زیارت بیان شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: معیار و ملاک امام شناسی در جامعه کبیره است، امام راحل 14 سال در نجف هرشب بدون هیچ استثنا روبروی حرم امام علی(ع) می‌ایستادند و جامعه کبیره را قرائت می‌کردند. اگر ما می‌خواهیم مقام ائمه اطهار(ع) را به دور از افراط و تفریط بشناسیم باید به جامعه کبیره رجوع کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) محبت امام علی(ع) را در دل مومنان قرار داد، اظهار داشت: کسانی که ایمان می‌آورند و عمل صالح انجام می‌دهند خداوند محبت آنان را در دل دیگران قرار می‌دهد. کسی که امام علی(ع) را دوست داشته باشد فرشتگان آسمان نیز او را دوست خواهند داشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به 18 ذی حجه گفت: 18 ذی حجه روز غدیر خم است و 24 ذی حجه مربوط به داستان خاتم بخشی امام علی(ع) می‌شود ایشان در رکوع انگشتر خود را به سائل عطا می‌کند و خداوند آیه ولایت را بر پیامبر(ص) نازل می‌کند.

این خطیب مشهور درباره آیه مباهله، ابراز کرد: زیباترین آیه‌ای که در عظمت و بزرگی خاندان پیامبر(ص) نازل شد همین آیه است و سوره هل اتی نیز در شان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به سبب بخشش طعام خود به فقیر، اسیر و مسکین بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شده است.

وی ذی حجه را ماه امامت و ولایت دانست و اظهار داشت: با عظمت‌ترین مناسبت‌ها که عید سعید غدیر است در این ماه قرار دارد. متاسفانه ما باید اعتراف کنیم که در تجلیل و تبیین عید غدیر کوتاهی کردیم. اوج عزای شیعه روز عاشورا است و ما شیعیان در آن روز سنگ تمام می‌گذاریم؛ اما اگر ما غدیر را خوب معرفی کرده بودیم عاشورا پیش نمی‌آمد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات