۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۲۳۶۲۲
امام جمعه پردیسان:

دولت برای دفاع از مردم میانمار برنامه ریزی کند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که دولت برای دفاع از مردم میانمار باید برنامه ریزی کند، گفت: امروزه میانمار هم مدافع می خواهد و چشم امیدش به مملکت ایران اسلامی است.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان بر ضرورت تعظیم شعائر اسلامی تأکید کرد و گفت: هر کسی شعائر دین خدا را به احتزاز در آورد به یقین دارای تقوای قلب بالایی است.

امام جمعه پردیسان عید غدیر را یکی از شعائر دین اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: این عید سعید از عید مبعث هم با اهمیت تر است، چراکه اگر واقعه غدیر نبود، مبعث هم ناقص می شد؛ مبعث بدون غدیر همانند انگشتر بدون نگین است.

وی با اشاره به اینکه تمامی خصوصیات یک عید کامل در عید غدیر موجود است، عنوان کرد: در این روز فرخنده 36 عمل مستحب دانسته شده که در هیچ عیدی وارد نشده است؛ اینها همه و همه نشانه از عظمت عید غدیر دارد و ضروری است در این روز بزرگ همه ما به اندازه توانمان نقش خود را ایفا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی به تشریح برخی از اعمال مستحب در روز عید غدیر پرداخت و بیان کرد: روزه گرفتن، اقطاری دادن، اقامه نماز عید غدیر، بیزاری جستن از دشمنان اهل بیت(ع)، پوشیدن لباس های تمیز و نو، تبسم، تبریک گویی، توسعه زندگی، شادی کردن، عیدی دادن، مداومت بر ذکر «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب(ع)»، دید وبازدید، صدقه دادن، قرائت زیارت امین الله، اطعام، معطر کردن بدن، نماز شب عید غدیر و عقد اخوت خواندن از جمله اعمالی است که در این روز بزرگ مستحب است، انجام دهیم.

امام جمعه پردیسان تأکید کرد: امام جماعت ها و مدیران مجتمع های مسکونی باید نسبت به اهالی محل یا مجتمع دغدغه مند باشند و تحقیق کنند تا از حال و وضع زندگی فقرا آگاه شوند؛ امام جماعت یک محل، مجتمع یا غیره در برابر اهالی آن محل مسؤول است و باید پس از شناسایی افراد کم بضاعت نسبت به حل مشکلاتشان مبادرت ورزد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است روز عید غدیر کاروان شادی راه بیفتد و مراجع تقلید نیز با این کاروان همراه باشند؛ بنابراین باید همه در آن شرکت کنیم تا این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود و بازتابی گسترده داشته باشد؛ همانطور که عاشورا به فرهنگی جهانی تبدیل شد باید تلاش کنیم تا غذیر نیز به همین شکل جهانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه به تشریح بخش دوم از خطبه های عبادی سیاسی جمعه پرداخت و با اشاره به نسل کشی در میانمار، ابراز داشت: این جنایاتی که امروزه در حال انجام است، پیشینه ای دیرینه دارد و اصل آن به زمان اهل بیت(ع) برمی گردد؛ با مطالعه تاریخ درمی یابیم طاغوتیان در طول تاریخ جنایاتی از همین شکل را در حق اهل بیت(ع) نیز اجرا کردند که نمونه بارز آن سوزاندن در خانه امیرمؤمنان(ع)، به آتش کشیدن خیمه های امام حسین(ع) در کربلا است.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه برخی معتقدند مسلمانان در میانمار اهل تسنن هستند و نباید به آنها کمک کرد، اظهار داشت: این موضوع دلیل نمی شود که ما از آنها دفاع نکنیم چراکه همه ما مسلمان هستیم و باید به کمک هم نوعان خود بشتابیم؛ دولت تدبیر و امید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در این باب برنامه ریزی کنند؛ امروزه میانمار هم مدافع می خواهد و چشم امیدش به مملکت ایران اسلامی است.

وی عنوان داشت: امروزه ایران را محکوم به نقض حقوق بشر می کنند؛ باید به آنها گفت آیا کار شما که به متجاوزان جایزه صلح می دهید، نقض حقوق بشر نیست؟؛ دشمنان اسلام بدانند که خداوند به زودی آنها را خوار و ذلیل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پایان با اشاره به اینکه 17 شهریور، روز سوادآموزی است، خاطرنشان کرد: آمار بیسوادی در کشور بسیار نگران کننده است، اما در این میان خوشبختانه استان قم به عنوان کم بی سواد ترین استان کشور شناخته شده است./841/۲۰۱/ح

ارسال نظرات