۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۲۳۵۵۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

غدیر عرصه سیاست را از بی تقوایی تطهیر می کند

استاد حوزه و دانشگاه بی تقوایی سیاستمداران و کج دستی برخی از آنان را به واسطه بی توجهی به غدیر دانست و گفت: غدیر عرصه سیاست را از بی تقوایی تطهیر می کند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در شناخت روز غدیر و معرفی آن به جهانیان کوتاهی کرده ایم، گفت: اگر ما غدیر را به خوبی جشن گرفته بودیم در جامعه اسلامی یک سیاستمدار بی تقوا پیدا نمی شد.

وی بی تقوایی سیاستمداران و کج دستی برخی از آنان را به واسطه بی توجهی به غدیر دانست و تصریح کرد: رخ دادن بی تقوایی در عرصه سیاست به سبب بی توجهی به غدیر است، چرا که غدیر عرصه سیاست را از بی تقوایی تطهیر می کند.

وی با اشاره به روایاتی که از ایرانیان به عنوان مقدمه سازان حکومت امام زمان(عج) یاد کرده است، ابراز امیدواری کرد که جامعه ما برای مردم جهان الگو باشند و گفت: اگر بخواهیم الگو باشیم باید فاصله ما با سیاستمداران بسیار زیاد باشد تا خودمان را به جهانیان نشان دهیم و آن جامعه الگو و نمونه را به جهانیان عرضه کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه جنایات میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیا را از نتایج شوم حاکمیت سرمایه داران زالو صفت به تعبیر حضرت امام راحل در عرصه سیاست جهانی برشمرد و رژیم اشغالگر قدس را که به تازگی گفته است از ارتش میانمار برای نسل کشی مسلمانان این کشور دفاع می کند، خونخوار و زالوصفت خواند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از بی آبروترین دولت های جهان هم نمی گویند از عملکرد ارتش میانمار دفاع می کنیم اما رژیم اشغالگر قدس رسما می گوید که ما از این خشونت دفاع می کنیم و آن را به مصلحت می دانند، خاطرنشان کرد: مردم ما اگر چهل سال هم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بگویند، عاقل هستند چرا که می دانند ریشه همه فتنه ها کجا است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) درباره فضایل روز غدیر، استغفار ملائکه برای مؤمنان و پذیرش دعا را از آثار معنوی این عید بزرگ عنوان کرد و گفت: روز عید غدیر آرامش روانی برای مؤمنان به دنبال دارد اما متأسفانه در برگزاری مراسم جشن در این روز بزرگ کمی ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه رسم هایی که برای روزهای جشن به ویژه در روز عید اکبر یعنی عید غدیر است را به درستی رواج نداده ایم، افزود: براساس روایات بر طبخ غذای مناسب و توزیع آن بین مردم، هدیه دادن به فرزندان، عطر زدن، دادن افطار به روزه داران، دیدار مؤمنان و پوشیدن لباس نو در روز عید غدیر بسیار تأکید شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما درباره معرفی غدیر کوتاهی کرده ایم؛ لازم نیست غدیر را به دیگران اثبات کنیم تنها باید از آن خبر دهیم، مگر ما عزاداری عاشورا را تحمیل می کنیم و یا به کسانی که برای عاشورا عزاداری می کنند توهین می کنیم، ما خودمان برای آن حضرت عزاداریم و با افتخار هم عزاداری می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه اظهار داشت: برای روز غدیر جشن بگیریم و هر کس آمد جلو پرسید که شما چرا جشن می گیرید، بگوییم در این روز پیامبر اکرم(ص) جانشین پس از خود را معرفی کردند.

وی افزود: میلاد ائمه اطهار(ع) برای ما بزرگ ترین جشن نیست و هیچ روایتی هم نداریم که گفته باشد میلاد یکی از آن بزرگواران را باید به اندازه غدیر جشن گرفت، اما درباره غدیر و جشن گرفتن برای آن و رفتارهای اجتماعی خاصی که باید انجام شود سفارش های بسیاری در روایات شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه متأسفانه به آنچه در دین اهمیت لازم داده شده است، اهمیت نمی دهیم، گفت: بسیاری از علمای اهل سنت از ویژگی های مکتب شیعه خبر ندارند، دست بسته یا دست باز نماز خواندن، ویژگی برجسته ما نیست، اما اگر غدیر را جشن گرفته بودیم همه عالم می فهمیدند که دغدغه پیروان مکتب اهل بیت(ع) چیست./920/۲۰۲/ح

ارسال نظرات