۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۵۲۳۴۹۶
استاد حوزه علمیه قم:

برخی به دنبال بی اهمیت و دروغ جلوه دادن مقام امامت هستند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عده ای کوردل در طول تاریخ به دنبال بی اهمیت و دروغ جلوه دادن مقام و جایگاه امامت بودند، گفت: عدول از مقام امامت نه تنها در غدیر بلکه در عصر امام رضا(ع) نیز اتفاق افتاد.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صمدی یزدی، استاد حوزه علمیه قم در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انحراف مسلمان از مقام امامت تنها در غدیر نبود، گفت: زمانی که امام رضا(ع) به مرز 50 سالگی رسیدند و خداوند به ایشان اولادی عطا نکرد این موضوع برای دشمنان اهل بیت(ع) دستاویزی شد که شیعه را به دروغگویی متهم کرده و بیان کنند که امامت دروغ است زیرا اگر امامت حقیقت داشت و در 12 نفر است پس چرا امام رضا(ع) فرزندی ندارد که خداوند با ولادت امام جواد(ع) پاسخ این شبهه را دادند.

وی افزود: با ولادت امام جواد شیعیان سرفراز شده و دشمنان اهل بیت(ع) محکوم شدند.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه در ولادت امام جواد(ع) برکت خاصی بود و به واسطه اینکه ایشان در سنین پایین به مقام امامت رسیدند فصل جدیدی در باب امامت ایجاد شد، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که مقام امامت نیازمند سن و سال خاصی نیست  و این خداوند است که مقام امامت را در هرکس که بخواهد قرار می دهد.

حجت الاسلام صمدی یزدی با اشاره به اینکه به خاطر سن کم عده ای از مسلمانان حتی شیعیان به امامت امام جواد(ع) معتقد نبودند، تصریح کرد: در قرآن کریم در سوره آل عمران زمانی که داستان ولادت حضرت عیسی مطرح می شود یکی از معجزات خداوند برای نبوت حضرت عیسی(ع) این بود که ایشان در گهواره با مردم سخن گفته و شهادت به وحدانیت خداوند دادند بر این اساس امامت در سن کم چیزی خلاف عقل نیست.

وی با اشاره به اینکه امام جواد(ع) با وجود سن کم در مجالس علمی شرکت کرده و مقام امامت و حقانیت خود را اثبات کردند، گفت: حضرت رسول(ص) در خطبه غدیر ویژگی های امامان پس خودر ا بیان کردند که این موضوع به این جهت بود که مردم در مسیر شناخت امام دچار شک و شبهه نشوند و این موضوع به این معناست که حضرت رسول(ص) در مقام معرفی امام به درستی رسالت خود را انجام داده اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عده ای واژه مولا را در غدیر به معنای دوست قرار می دهند، گفت: چه نیازی بود که حضرت رسول(ص) برای گفتن این موضوع عده زیادی را جمع کنند و اگر واژه مولا به معنای دوست است به چه علت حضرت رسول(ص) به دقت نام امامان پس از امام علی(ع) را برای مسلمانان ذکر کردند.

حجت الاسلام صمدی یزدی یادآور شد: حضرت رسول(ص) به شکلی جایگاه امامت را برای مردم ترسیم کردند که در آن جای هیچ شهبه ای نماند و کسی نتواند خود را به دروغ امام معرفی کند اما مسلمانان با این وجود به دلیل طمع و نفاق از غدیر عدول کردند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات