۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۲۳۴۹۵
معاون سیما مطرح کرد؛

۳۰ برنامه ویژه دهه امامت و ولایت در سیما تولید شد

معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: ۳۰ برنامه با ساختار مستند در دهه امامت و ولایت تولید کردیم که بخشی از آنها روی آنتن رفته و بخشی هم به زودی پخش خواهد شد.
میرباقری عید غدیر

مرتضی میرباقری معاون سیما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا؛ درباره برنامه‌های سیما در دهه امامت و ولایت گفت: تمامی ساختارهاو برنامه‌های گفتگو محور، ترکیبی، انیمیشن، مستند و نمایشی منعطف بر این موضوع شده است.

وی افزود: موضوع غدیر در دو بخش حوادث و ماجرای غدیر در صدر اسلام و حوادث معاصر و آثار و نتایج فرهنگی و سیاسی آن در برنامه‌سازی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون سیما اظهار کرد: همه برنامه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی درگیر این موضوع مهم شده‌اند، ما غیر از برنامه‌های ترکیبی حدود 30 برنامه با ساختار مستند در دهه امامت و ولایت تولید کردیم که بخشی از آنها روی آنتن رفته و بخشی هم به زودی پخش خواهد شد.

میرباقری افزود: همچنین برنامه‌های انیمیشن در بخش کودک و نوجوان با موضوع غدیر ساخته شده که انشالله به روی آنتن می‌رود.

وی با اشاره به جلسه‌ای که رئیس بنیاد غدیر داشت، اظهار داشت: تصمیم گرفته شد افزون بر این که در ساختارهای مختلف به این موضوع پرداخته می‌شود زمینه مناسک‌سازی را هم در موضوع غدیر به وجود بیاوریم به این معنا که به طور جدی به ادعیه و زیاراتی که در حوزه غدیر آمده است بپردازیم و به بحث اخوت اسلامی که در روز غدیر اتفاق افتاد به صورت مفصل پرداخته شود.

معاون سیما بیان داشت: پیشنهاد بنیاد غدیر این بود که در رابطه با حوزه‌هایی که اطعام می‌کنند تبلیغات صورت بگیرد چرا که اطعام کردن می‌تواند در تحبیب و تالیف قلوب موثر باشد.

میرباقری گفت: به طور کلی تصمیم گرفته شد ادعیه، زیارت، برنامه‌های عملی اخوت اسلامی، اجتماعات سیدها و اطعام روز غدیر در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرند با این هدف که بتوانیم به حول و قوه الهی سنت حسنه گرامیداشت عید غدیر و مناسک آن را احیا کنیم./807/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات