۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۲۳۳۴۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تدبر و تفکر در آیات الهی انسان را به حکمت متعالی متصف می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم کتاب حکمت است، گفت: دقت در عالم هستی و مطالعه قرآن کریم حکمت انسان را افزایش داده و او را به حکمت الهی متصف می‌ کند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امیر(ع)، گفت: قرآن کریم کتاب حکمت است.

وی افزود: منشا حکمت از حکیم بوده و خداوند متعال حکیم مطلق عالم هستی به شمار می‌رود. حکمت دانشی استوار است که هیچ شک و شبهه‌ای در آن راه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان زمان تجلی حکمت را مربوط به زمان وجود حکیم دانست و ابراز کرد: شخصیت حکیم و استواری کلامش نشان می‌دهد که هیچ کهنگی در کلام او راه ندارد و بشر مادامی که حیات دارد به آن کلام حکیمانه نیازمند است، بنابراین حکیم مطلق تنها خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن کریم کلام خداوند حکیم است، گفت: آیات قرآن کریم و عالم هستی زبانی گویا از حکمت الهی است و دقت در آن انسان را به شناخت حضرت حق سوق می‌دهد.

این خطیب مشهور آیات الهی را معجزه شکست ناپذیری ابدی خداوند متعال بیان کرد و گفت: روایات ائمه معصومین(ع) نیز سرشار از حکمت است و این به سبب اتصال وجود مقدس آن بزرگان با ذات اقدس احدیت است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: انسان اگر به حکمت خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) پی ببرد اما مخالف دستورات آنان عمل کند در دنیا و آخرت متحمل زیان و خسران می‌شود. انسان از نظر عقلی، شرعی و دینی وظیفه دارد به اوامر و نواهی حکیم مطلق جامه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: کسی که به دستورات خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) عمل کنند خود حکیم است چرا که حکمت او به حکمت خداوند و اهل بیت(ع) گرده خورده است. مطالعه حکمت انسان را افزایش می‌دهد و این مطالعه شامل دقت در آفرینش و کتاب قرآن کریم می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات