۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۲۳۲۵۴
به همت بنیاد بین المللی غدیر؛

دومین همایش ملی غدیر با عنوان کنگره علامه سید مرتضی عسکری برگزار شد

دومین همایش ملی غدیر تحت عنوان کنگره علامه سید مرتضی عسکری امروز با رونمایی از سه کتاب در ارتباط با واقعه غدیر و فعالان این عرصه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.
غدیر غدیر غدیر غدیر غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش ملی غدیر تحت عنوان کنگره علامه سید مرتضی عسکری امروز با رونمایی از سه کتاب در ارتباط با واقعه غدیر و فعالان این عرصه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این همایش آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان مشهور قرائت شده و سپس سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و حاضران به احترام به پا خاستند.

در ادامه مراسم حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: غدیر راهبرد کلان اسلام برای نجات بشریت و نیل به تعالی است، غدیر تمسک به ولایت و تنها طریق رسیدن به عزت دنیا و آخرت است.

همچنین در بخش دیگری از مراسم مرتضی میرباقری معاون سیما گفت: رسانه ملی آمادگی دارد که برنامه‌های جریان سالم انقلاب متصل به علما و روحانیت را انعکاس دهد.

در ادامه آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران ویژه این مراسم به سخنرانی پرداخت و با بیان این که علما سنگر دفاع از حق، توحید و اندیشه اسلام هستند، ابراز کرد:  شخصیت هایی نظیر سید مرتضی عسگری از مفاخر عصر ما هستند که همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب ناشناخته مانده اند، که نسل های آینده آنان را خواهند شناخت.

بنابراین گزارش در ادامه مراسم با حضور آیت الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت، محمد نبی حبیبی قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر و دبیرکل حزب موتلفه، مرتضی میرباقری معاون رئیس سازمان صدا و سیما، سید کاظم عسکری فرزند علامه عسکری از سه کتاب در ارتباط با واقعه غدیر و فعالان این عرصه رونمایی شد.

این سه کتاب شامل «وقف اهل بیت(ع)» تالیف حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر درباره زندگی علامه سید مرتضی عسکری است که از سوی نشر معارف معنوی در ۱۸۹ صفحه و در هزار نسخه منتشر شده است.

کتاب دوم تحت عنوان «واقعه غدیر» پژوهشی برجسته از آیت الله سید محمد حسینی قزوینی در ۴۰۰ صفحه و هزار نسخه که به زبان عربی از سوی نشر معارف معنوی منتشر شده است.

کتاب سوم تحت عنوان «اسلام در مسیر قرآن» به عنوان جلد اول دانشنامه موضوعی تالیف مرحوم علامه عسکری است که زیر نظر حجت الاسلام سید مهدی حسین زاده در ۱۵۸ صفحه و در هزار نسخه از سوی بنیاد قرآن منتشر شده است./۸۰۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات