۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۲۲۴۴۶
نشریه انگلیسی:

کشورهای غربی از دوستی با عربستان وهابی حذر کنند

نشریه انگلیسی در مطلبی نوشت: دوستی ظاهری عربستان سعودی را فراموش کنید زیرا ریاض از وهابیت پشتیبانی می کند و این جریان علیه امنیت ملی کشورهای غربی است.
وهابی تکفیری

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه انگلیسی اسپکتیتر امروز در مطلبی نوشت: شهر عوامیه عربستان نیز مثل برخی شهرهای عراق، سوریه و یمن شاهد نفرت پراکنی علیه شیعیان است. ماه گذشته، چند روز قبل از حمله به ساکنان شیعی از سوی رژیم سعودی، سازمان ملل آن شهر را به عنوان یک شهر نمونه از لحاظ فرهنگی و مذهبی معرفی کرد، اما دولت ریاض به نام مبارزه با تروریسم، تمامی شهر عوامیه را زیر بمباران بدون هدف جت های جنگنده و گلوله های آرپی جی، آتش بار های سنگین توپخانه و زره پوش و تیرباران های بیرحمانه قرار دادند.

دهها مسلمان شیعه از جمله یک پسر بچه 3 ساله کشته و صدها مرد جوان بازداشت شدند. دست کم 500 خانه با خاک یکسان و 8 هزار نفر از ساکنان، از خانه و کاشانه خود رانده شدند. نظامیان سعودی در ویرانه های این شهر زیبا، مشغول رقص و پایکوبی شدند.

پس از چنین جنایت بی رحمانه ای، این برخلاف عرف بود که دونالد ترامپ در کنار سلمان شاه عربستان در ریاض بایستد. ریاض مرکز تندروی اسلامی است. نفرت انگیز این بود که ترامپ در سخنرانی خود، ایران را به عنوان حامی تروریسم و خونریزی در خاورمیانه معرفی کرد.

نشریه انگلیسی ادامه داد: در گذشته، این گونه دورویی سعودی ها مورد تمسخر قرار می گرفت و اینکه شاهزاده های کم سن و سال عربستانی به رییس جمهوری آمریکا به عنوان خرید میلیارد ها دلار اسلحه، نوعی رشوه بدهند و از طرف دیگر ناآرامی های مرزی را با دیکتاتوری سنی در کشور عربستان افزایش و سبب عصبانیت ایران شوند که اسرائیل را در معرض تهدید قرار دهد.

این تمسخربی دلیل نیست. ماه گذشته، رییس پیشین ام آی فایو انگلیس جاناتان آوانس، هشدار داد دست کم تا 30 سال آینده انگلیس از تروریسم وهابیت مصون نخواهد بود. تنها افراد کودن می توانند این اخطاررا نفهمند.

روزنامه انگلیسی نوشت:جوانان جهادی متولد عربستان و دیگر کشورهای عرب علاقه مند به وهابیگری به انگلیس و اروپا سرازیر خواهند شد و امنیت ملی ما را به طور جدی مورد تهدید قرار خواهند داد. آنها به زعم خود کافران را در اروپا خواهند کشت.

اکنون امنیت ملی ماست که مورد تهدید قرار گرفته و موج حمله های تروریستی در اسپانیا، فنلاند، بریتانیا و بلژیک که اروپا شاهد آن است هر هفته اتفاق می افتد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات