۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۲۳۵۶
آیت الله نجفی:

مهمترین رسالت یک طلبه ایجاد زمینه برای ظهور امام زمان است

استاد درس اخلاق حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: مهمترین رسالت یک طلبه ایجاد شرایط مناسب برای ظهور امام زمان(عج) است؛ از این رو یک محصل علوم دینی باید با تمام وجود در راه خدا جهاد کند.
آیت الله نجفی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله قدرت الله نجفی، استاد درس اخلاق حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌ علمیه مدینة العلم شهرضا که در محل این مدرسه برگزار شد، اظهار کرد: امروزه رسانه‌های کشور آخرین اخبار و مطالب را به اطلاع همه افراد می‌رسانند و اگر کسی واقعاً بخواهد اخبار صحیح و مطالب خوب را بخواند و بداند، شرایط برای او فراهم شده است.

وی اظهار کرد: کسی که باوجود همه امکانات رسانه‌ای و اطلاع رسانی امروزی باز هم اهل بصیرت نباشد، نمی‌تواند ادعا کند که سخن حق به گوش او نرسیده است، این فرد یا واقعاً نادان است یا اغراض شخصی دارد، در غیر این صورت راه مستقیم و حرف حق کاملاً مشخص است.

استاد درس اخلاق حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا بیان کرد: در سه ماه اخیر رهبر معظم انقلاب سخنان فراوانی را مطرح فرمودند، بنده خودم در هر روز چندبار سخنان ایشان را گوش می‌دهم و در هربار هم مطالب جدیدی می‌آموزم؛ همه مردم از مسؤولان و غیر آنها، در برابر خون شهیدان و جانبازی رهبر معظم انقلاب مسؤول هستند تا با تمام وجود برای خدمت به انقلاب تلاش کنند.

آیت الله نجفی ادامه داد: یکی از مهمترین محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر، پرهیز از چند قطبی کردن جامعه بوده است، البته منظور از چند قطبی شدن جامعه، تنها جناح های سیاسی و جناح‌گرایی و قومیت گرایی نیست، ریشه همه این مشکلات که یکی از بزرگترین بحران های کشور را نیز به دنبال دارد این است که مردم جامعه ما به سرعت به سوی سکولاریسم عملی پیش می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: همواره آغاز مراسم سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با شور و نشاط خاصی همراه است چون در این ایام یکی از بهترین کارها، یعنی تعلیم و تعلم برای یاری دین خدا آغاز می‌شود.

استاد درس اخلاق حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا اظهار کرد: طلاب علوم دینی با راهی که برگزیده‌اند مسؤولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌اند که اهمیت و ارزش معنوی آن با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، یک طلبه سعی می‌کند معارف حقه الهی را بیاموزد و برای رضای خدا نخست خود به آن عمل کرده و بعد از آن دیگران را به سوی آن دعوت کند، این خدمتی در امتداد حرکت انبیا است.

آیت الله نجفی تأکید کرد: فراگیری علوم دینی همواره با سختیهایی همراه است که طلبه باید آنها را تحمل کند چون او به مسؤولیت الهی خود در نظام خلقت پی برده و برای عمل به آن، مشغول به کار شده است؛ طلبه علوم دینی با ارزشترین کار است به شرطی که اخلاص در عمل و تلاش شبانه روزی همراه آن باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: گاهی طلاب علوم دینی می‌پرسند که آیا اجازه ازدواج دارند یا خیر؟ در پاسخ این گروه از طلاب باید بگوییم که اگر شرایط مناسب از قبیل توانایی مالی و پشتوانه خانوادگی وجود داشته و مدتی هم از تحصیل فرد گذشته باشد، می‌تواند ازدواج کند، ازدواج نباید طلبه را از ادامه تحصیل علوم دینی بازدارد زیرا موقعیت کاری او در تحصیل علوم دینی بسیار سخت و حساس است.

استاد درس اخلاق حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا اضافه کرد: از یک سرباز امام زمان(عج) تقوای در عمل خواسته شده است، اگر علم آموزی همراه با تقوای در عمل باشد سودمند است؛ مهمترین رسالت یک طلبه ایجاد شرایط مناسب برای ظهور امام زمان(عج) است، پس یک محصل علوم دینی باید با تمام وجود در راه خدا جهاد کند.

آیت الله نجفی تأکید کرد: طلبه علوم دینی باید از دروغ و غیبت خودداری کند زیرا او الگوی دیگر افراد جامعه در عمل به دستورات دینی است؛ طلبه باید از گناه ظاهر و باطن پرهیز کند و اجازه ندهد هیچ چیز بین او و امام زمان(عج) فاصله ایجاد کند، اگر اینگونه عمل کردند و توانستند عمری را با این شرایط در محضر امام زمان(عج) خدمت کنند، آنوقت در آخر کار توشه کاملی را با خود می‌برند.

وی اظهار کرد: طلاب علوم دینی باید سرگذشت علما و دانشمندان بزرگ گذشته را مطالعه کنند تا بدانند آن بزرگان در چه شرایطی و با چه تلاشی، خالصانه برای فراگیری علوم دینی و معارف الهی تلاش کردند و کتابها و رساله‌های علمی را به رشته تحریر درآوردند و در نهایت زمینه پیشرفت این علوم و انتقال مفاهیم آن را به نسلهای بعدی فراهم کردند./868/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات