۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۲۱۵۱۶
تولیت آستان قدس رضوی:

دولتمردان مشکلات اقتصادی، بیکاری و معیشتی مردم را برطرف کنند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ایجاد اتحاد و انسجام در بین مسؤولان برای خدمت‌رسانی امری لازم است، گفت: ورود فعال دولت در عرصه خدمت رسانی در مناطق محروم به ویژه در استان خراسان جنوبی می‌تواند در عرصه‌های مختلف گره‌گشایی کند.
تولیت آستان قدس رضوی

 به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در محل مصلی امام علی(ع) در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: امروز دانشگاه‌های بزرگ عالم، مراکز بزرگ تحقیقاتی و پژوهشی و بهترین دانشمندان باید در برابر  مکتب امام محمد باقر(ع) زانو بزنند چون ایشان در این زمینه الگو و اسوه هستند.

وی با بیان اینکه جوامع و رسانه‌های غربی منتظرند تا به جوانان ما الگو معرفی کنند، افزود: در وجود انسان الگوپذیری وجود دارد و امروز شهدای عالی قدر بهترین الگو برای ما هستند چون آنها پیشتازانی بوده که هم الگو داشته و هم خود الگو شدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهدا دانش آموختگان مکتب امام باقر(ع) بودند، گفت: در نهبندان به برکت خون شهدا کارهای زیادی انجام شده که چهره شهر و روستا و جاده متفاوت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آنچه از درخواست و مشکلات مردم می‌دانیم همان چیزی است که در سخنان مقام معظم رهبری متبلور شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب پرچمدار و فرمانده هستند و پشتوانه اصلی قدرت پادگان‌ها مردم هستند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای اینکه توجه مسؤولان به شهرستان نهبندان را جلب کنند سفر به این شهرستان داشته‌اند و مسؤولان، فرماندار و کسانی که در این خطه حاضرند به ویژه مرزبانی مردم این منطقه که مجاهدت‌های آنها قابل تقدیر است باید همت مضاعفی داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری الگوی ما در بصیرت هستند، گفت: بنیه دفاعی کشور برای جنگیدن نیست بلکه برای قدرت است تا هیچکس حق تعارض نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دولت، افزود: دولتمردان و مسؤولان باید با تمام قوا و توان همت کنند تا مشکلات اقتصادی، بیکاری و اجتماعی را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه همه مسؤولان باید با تمام وجود تلاش کنند تا مشکلات مردم برطرف شود و مردم بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند، اظهار کرد: دوستانی را به شهرستان نهبندان فرستادیم تا تحقیقاتی انجام پذیرد که برای مردم نهبندان سود و منفعت داشته باشد و در حوزه‌های مختلف درمانی، فرهنگی کارگشا بوده و مرکزی برای اندیشه جوانان باشد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کار مجتمعی با ظرفیت‌های متعدد و کاربردهای فراوان که متعلق به امام محمد باقر(ع) و سالروز سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان است را امروز آغاز کردیم و از سوی آستان قدس رضوی احداث آن انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به گروه‌های جهادی، افزود: گروه‌های جهادی که از طرف بسیج سازندگی برای رفع محرومیت به این مناطق سفر می‌کنند در دیداری که در جوار حرم امام رضا(ع) داشتیم گزارشاتی بیان شد که اگر دولت اعتبارات را به این سمت سوق دهد می‌توان با حضور مخلصانه و مجاهدانه جهادگران در این مناطق کارهای زیادی حاصل شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر لزوم ایجاد انسجام و اتحاد در میان مسؤولان برای خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: مسؤولان باید با همدلی و تلاش مضاعف در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.

وی اظهار کرد: پایین‌ترین  جرم و جنایات مربوط به خراسان جنوبی است که این پایین بودن آمار جرم در این منطقه به فرهنگ غنی مردم بر می‌گردد و باید این سرمایه بزرگ حفظ شود./880/د103/ب1

ارسال نظرات