۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۲۱۳۳۳
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر خبر داد؛

بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۵ شهر کشور به صورت مردمی

ظریف منش از برگزاری برنامه بازسازی واقعه غدیر در ۱۴۵ شهر کشور خبر داد و گفت: در بسیاری از شهرستان ها خود مردم همه کار را بر عهده گرفته اند و حتی اهل سنت هم مشارکت دارند.
نمایش بازسازی غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر امروز در دیدار جمعی از مراجع تقلید و علما با اشاره به برنامه های امسال این بنیاد برای دهه غدیر گفت: در طول تاریخ علما با قلم و مجاهدان با خون خود غدیر را همانند گوهری گرانبها حفظ کردند و این گوهر امروز در اختیار ما قرار گرفته است.

وی افزود: آیت الله خزعلی حدود 17 سال پیش بنیاد بین المللی غدیر را تأسیس کردند، ایشان با این هدف این مجموعه را تأسیس کردند که پرچم غدیر باید بیش از گذشته به اهتزاز در آید و غدیر مفهومی است که باید در جامعه رواج پیدا کند.

ظریف منش با بیان این که در یک دهه نسخت فعالیت این بنیاد اولویت تجلیل، ترویج و تکریم عید غدیر همانند برگزاری جشن ها بوده است، اظهار داشت: چند سالی است که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بحث معرفت افزایی و فرهنگ سازی پیرامن غدیر مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری جشن و بزرگداشت غدیر کاری بسیار لازم است اما درباره حقیقت، پیام و فلسفه غدیر  باید معرفت افزایی شود، اگر پیام غدیر به درستی درک شود می تواند نجات بخش جهان باشد؛ بیش از همیشه دنیا محتاج معرفت نسبت به حقیقت غدیر است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که حقیقت غدیر مدیریت جامعه و این که چه کسی در رأس حکومت باشد است، ابراز داشت: امیرمؤمنان باید الگویی برای تمام جوامع باشند، رهبر انقلاب فرمودند که اگر مفهوم غدیر به درستی تبیین شود نه تنها جهان اسلام بلکه جهان بشری می تواند بهره ببرد.

وی عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که مجموعه کارهای علمی، فرهنگی و هنری باید گسترش پیدا کند، این کار در کنار برگزاری جشن ها و تجلیل ها باید جدی گرفته شود؛ بسیاری از موضوعات مرتبط با غدیر و امیرمؤمنان با همکاری رؤسای دانشگاه و ائمه جمعه کشور در حدود  30 همایش ملی مورد بررسی قرار گرفته است.

ظریف منش خاطرنشان کرد: همچنین نشست ها وهمایش های علمی درباره امیرمؤمنان در دانشگاه ها برگزار شده است، برای انتقال مفاهیم برنامه های هنری و فرهنگی نیز پیش بینی شده است، درباره برخی از مواردی که می توانست در جامعه مؤثر باشد همانند زیارت جامعه کبیره، مباهله و زیارت غدیریه که مورد غفلت قرار گرفته است، برنامه های ترویجی را آغاز کردیم که خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: برخی از اقدامات دیگر همانند آداب روز غدیر که شامل صله رحم، هدیه دادن و اطعام می شود در دستور کار قرار گرفته و در برنامه ها اجرا می شود، اطعام می تواند توجه مردم را روز غدیر جلب کند، سال نخست 70 هزار، سال دوم 300 هزار و سال گذشته 1 میلیون و 200 هزار اطعام داده شد و همه این برنامه ها مردمی بوده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که سیاست این بنیاد مردمی بودن کارها است، گفت: در زمینه غدیر هجمه گسترده ای علیه مقدسات شیعه از طریق ابزارهای گوناگون انجام می شود و این مسأله از سوی دشمن در حال گسترش است.

وی افزود: این موضوع اهمیت پاسخ به شبهات را مشخص می کند از این رو کلاس های مختلف غدیر شناسی در کشور برگزار شده است، غدیر یک حقیقت قطعی است و باید منتشر شود، 8 سال است که برنامه بازسازی واقعه غدیر در کشور اجرا می شود و امسال در برخی کشورهای دیگر نیز برگزار خواهد شد.

ظریف منش با بیان این که گاهی یک کار هنری و میدانی می تواند بیش از کتاب و سخنرانی مردم را متوجه غدیر کند، اظهار داشت: این برنامه ابتدا در قم برگزار شد که حدود 50  هزار نفر بازدید کننده داشت، سال گذشته این برنامه در 167 نقطه کشور برگزار شد و نزدیک 2 میلیون بازدید کننده داشت.

وی ادامه داد: برنامه بازسازی واقعه غدیر امسال در 145 شهر کشور به صورت مردمی  برگزار خواهد شد، در بسیاری از شهرستان ها خود مردم همه کار را بر عهده گرفته اند و حتی اهل سنت هم مشارکت دارند، برنامه هایی داریم که اهل سنت حمایت و همکاری می کنند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که بیش از 30 هزار نفر در اجرای بازسازی غدیر شرکت دارند، ابراز داشت: امیدواریم این برنامه زمینه آشنایی و معرفت بیشتر مردم را نسبت به غدیر فراهم کند.

وی عنوان کرد: زمانی شبهات در دانشگاه ها مطرح می شد اما امروز با وسایل ارتباطی و فضاهای جدید شبهه افکنی در خانه ها صورت و در بین فرزندان صورت می گیرد از این رو باید برنامه ای جدی برای افزایش معرفت جامعه اجرایی شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات