۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۱۳۳۰
تولیت آستان قدس رضوی:

بیداری جهان اسلام به برکت جریان عاشورا است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که جریان عاشورا برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها است، گفت: بیداری جهان اسلام به برکت امتداد جریان عاشورا و خون شهیدان است.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری شامگاه دوشنبه در مراسم شهادت امام محمدباقر(ع) که در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: هیچ امری بعد از توحید به میزان امام‌شناسی و حجت‌شناسی مورد تاکید دین و پیشوایان دینی نیست.

وی با بیان اینکه کسی که در باب شناخت حجت خدا و امام کوتاهی کند و در جهت معرفت و شناخت برنیاید مورد نکوهش اولیای دین و خدا قرار می گیرد، گفت: کسی که امام و پیشوایان را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در طول تاریخ ناکثین، مارقین و قاسطین که در مقابل امام علی(ع) صف‌آرایی کردند تنها کفار و مشرکین نبودند بلکه آن ها مقام ولایی امام علی(ع) را نشناختند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد:‌ آن ها هایی که در مقابل ائمه اطهار ایستادند کسانی بودند که به دنبال پست و مقام اجتماعی خود بودند و کسانی حجت خدا را نشناختند در مقابل امام حسین(ع) و عاشورا صف‌آرایی کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دینی و تشیع خود را مرهون آموخته‌های امام محمدباقر(ع) هستیم، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) نورافکن‌هایی هستند که برای انسان جاده زندگی را روشن می‌کنند و انسان با شناخت آن‌ها راه و مقصد را گم نمی‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: کسانی که در طول تاریخ دچار انحراف شدند چشم سر داشتند اما چشم دل آن‌ها کور بود و راه را از بیراهه نشناختند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند ما آقایی نظام استکباری را بپذیریم و به تمام عالم نیز می‌خواهند بگویند که ما را بپذیرید، هیچ کدام از امامان با خودخواهی، ظلم ها و ستم ها کنار نیامدند.

وی با بیان اینکه اصل مبارزه با ظلم در زندگی ائمه اطهار موج می‌زد، افزود: امروز نظام استکباری می‌خواهد با سینمای هالیوودی، ماهواره‌ها و دستگاه‌های ارتباط جمعی القا کند که شما توانایی ندارید و باید نظام استکباری را بپذیرید.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رمز نظام استکباری این است که جامعه بشری باید در جهل بماند، می‌خواهند قدرت تحلیل نداشته باشیم، با تحلیل کردن می‌توان دوست را از دشمن شناخت و می‌توانیم مشاهده کنیم در عالم چه خبر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد:‌ دشمن در جامعه ترور شخصیت می‌کنند، با ترور شخصیت باطل را حق و حق را باطل جلوه می‌دهند.

وی افزود: اگر قدرت تحلیل پیدا کنید اجازه نمی‌دهید یزیدیان به عنوان انسان صالح شناخته شوند، بر قدرت تحلیل و جهل‌زدایی بسیار تاکید شده است و شهیدان جهل‌زدایی می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بیداری جهان اسلام به برکت امتداد جریان عاشورا و خون شهیدان بوده است، امتداد جریان عاشورا برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها است و هر جا که ظلم و استکبار مشاهده کردید باید دشمن‌ستیز باشیم و نگذاریم ظلم و فساد در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی در تمام عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی امتحان داده اند و مردم در عمل راه، دوست و دشمن را می‌شناسند و آنجایی که باید مردم استان ایفای نقش کنند به خوبی وارد می‌شوند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروزه آثار انقلاب اسلامی در جای جای جهان آشکار است و باید در عمل ولایت مدار باشیم نه ولایت شعار.

وی افزود: مشکلات که در استان وجود دارد زیبنده مردمی که همواره در تمام عرصه‌های کشور حضور دارند نیست، حضور مردم در عرصه‌های مختلف مثال‌زدنی است./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات