۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۲۱۲۰۵
تولیت آستان قدس رضوی:

روحانیان در جامعه مرزبانان نظام فکری و فرهنگی هستند

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری روحانیان در جامعه را مرزبانان نظام فکری و فرهنگی دانست و گفت: این روحانیان باید مرزهای فکری و فرهنگی جامعه را رصد و خطرات را اعلام کنند.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دیدار جمعی از فضلا و روحانیان خراسان جنوبی، اظهار داشت: امروز داشتن علم و دانش در جامعه بسیار پسندیده است که در روایاتی از قرآن وجود دارد که انسان های اهل دانش با انسان های بی دانش و بی علم مساوی نیستند.

وی گفت: به کسی که تنها فرمول علمی را فرا گرفته است نمی توان فقیه گفت بلکه کسی که فقه در جان، سرشت و فطرتش است فقیه خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اعمال، رفتار، اخلاق و پیام یک فقیه باید جلوه فقه باشد و نسبت به آموزه های دینی تسلط کافی را داشته باشد و تمام وجود خود را با آموخته های دینی تنظیم کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه علمای بزرگ هموراه با مردم، همراه با مردم و در میان مردم هستند، تصریح کرد: یکی از ویژگی های علمای بزرگ توجه به مردم در پرتو توجه به خدا است.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ و عالمان دینی برای هدایت مردم جایگاه ویژه ای را قائل هستند، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از دشمنان و جریانات استکباری نمی خواهند تاثیری که خداوند به برکت هدایت الهی قرار داده صورت بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: گاهی روحانی و عالمی از دین و ارزش های دینی سخنانی می گوید اما مورد هجمه قرار می گیرد که این هجمه ها وقتی که فردی به وظایف خود عمل می کند طبیعی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آنچه که بر عهده یک روحانی است غیر از انجام وظیفه چیز دیگری نیست، اظهار کرد: روحانیان در جامعه سربازان بی نام و نشان هستند و در حالی که سخت ترین کارها را انجام می دهند ولی نام و نشانی از این افراد گفته نمی شود.

وی افزود: توسعه و گسترش و پویایی حوزه های علمیه در کشور یکی از مهم ترین ثمرات انقلاب اسلامی بود و به برکت نظام اسلامی حوزه های علمیه نسبت به گذشته متفاوت شده است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری روحانیان در جامعه را مرزبانان نظام فکری و فرهنگی دانست و گفت: این روحانیان باید مرزهای فکری و فرهنگی جامعه را رصد و خطرات را اعلام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد:‌ دولتمردان در جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند دولت تراز اسلامی داشته باشیم، کسانی که در جهت خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند باید بدانند انتظارات مردم انجام دادن کاری در شأن نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: همچنین برای سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی زمینه های بسیار خوبی وجود دارد و بنده نیز پیگیری های لازم را انجام می دهم و امیدواریم ایشان به استان سفری داشته باشند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات