۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۲۱۱۱۲
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

برگزاری باشکوه برنامه‌های غدیر سبب شناخت بیشتر مردم از نقش ولایت در جامعه می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: برگزاری باشکوه و پرشور جشن غدیر و برنامه‌های دهه امامت و ولایت سبب شناخت بیشتر مردم نسبت به نقش امامت و ولایت در جامعه اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: برنامه‌های غدیر و دهه امامت و ولایت هرچه پررنگ‌تر شود به همان میزان نقش امام و ولایت در جامعه بیشتر تبیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از این وظیفه بر دوش روحانیان مبلغ و مداحان است، اضافه کرد: روز غدیر اصلی‌ترین واقعه تاریخی ظهور امامت است که با تبیین بیش از پیش این روز از سوی روحانیان و مداحان به بسیاری از سؤالات و شبهات جوانان پاسخ داده خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد تصریح کرد: شایسته است در کانون گرم خانواده‌ها پدران و مادران، با بازگو کردن داستان غدیر، فرزندان خود را نسبت به شناخت امامت و ولایت آگاه کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به برنامه‌های دهه امامت و ولایت در مرکز خراسان شمالی، افزود: در دهه امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی ازجمله دعوت از عموم مردم برای شرکت در نماز و دعای روز عرفه، برگزاری برنامه‌های جشن و سرور در طول دهه با هدایت و مدیریت روحانیان و حرکت نمادین کاروان غدیر برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به رسالت خطیر روحانیت، با بیان اینکه فعالیت تبلیغی روحانیان در روستاها نوعی جهاد فی سبیل الله است، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین مبین اسلام در روستاها با حضور روحانیون مستقر فضیلت و توفیق بزرگی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد ادامه داد: حضور روحانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت نقش مهم و بسزایی در اشاعه فرهنگ دینی در روستاها دارد.

وی افزود: روحانیان مبلغ در روستاها با نهادینه کردن اصول و دستورات قرآنی به‌ویژه در نسل جوان می‌توانند آینده کشور را به‌سوی سلامت و اقتدار سوق دهند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه روحانیون و مبلغین با توان و استعانت از حق در مسیری گام برداشته‌اند که شکست را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: باید برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمون‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گام‌ها را استوار برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برای ساماندهی هیأت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: برای سطح‌بندی و کیفی سازی هیئت‌های مذهبی مسؤولان هیئت‌ها هرچه زودتر نسبت به ثبت و درج اطلاعات هیأت خود در سامانه اینترنتی طوبی اقدام کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار کرد: مداحان باید از فرصت‌ها استفاده کنند و در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف برای مقابله با هجمه‌های دشمن، روشنگری کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات