۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۳۸۷
رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور:

اجرای سیاست‌های کلی خانواده از محورهای اصلی فعالیت جمعیت بانوان فرهیخته است

رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور گفت: یکی از محورهای اصلی این جمعیت اجرای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی رهبری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
نسرین پیرسمساری- رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، نسرین پیرسمساری، رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور، امروز در نشست جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناسان فرهنگی بانوان شرق کشور در بجنورد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این جمعیت شکل‌گیری الگوی سوم زن در انقلاب اسلامی و ارائه این الگوی اسلامی به جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه در این راستا توانمندسازی و مرجع سازی با استفاده از عنوان حقوقی این جمعیت در حال فعالیت است، اضافه کرد: اعضای این جمعیت باید بتوانند در این زمینه پشتیبان فرهنگی و بازوان دینی مناسبی باشند.

پیرسمساری اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی این جمعیت اجرای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی رهبری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه امور مربوط به بانوان باید به دست بانوان انجام شود، خاطرنشان کرد: جمعیت بانوان فرهیخته باید تولید فکر و ایده داشته باشد؛ زیرا این جمعیت غیرسیاسی بوده و اهداف متعالی دارد.

پیرسمساری تصریح کرد: مواردی نظیر اعتیاد، طلاق، مشکلات اخلاقی، حاشیه‌نشینی و این‌گونه معضلات سبب تولید آسیب‌های جدی در جامعه می‌شوند و جمعیت بانوان فرهیخته در کشور و استان‌های مختلف در پی کاهش این آسیب‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای تبادل نظر در مورد این آسیب‌ها نشست‌های استانی برگزار شود، ادامه داد: انتقال تجارت و بهره‌گیری از عملکرد و ریز برنامه‌های اثرگذار باید در دستور کار جمعیت بانوان فرهیخته استان‌ها باشد.

پیرسمساری تدوین الگوی عملی و برنامه‌های مسأله‌محور با توجه به نیازهای بومی و منطقه‌ای و ارائه راهکارها و نگرش‌های مناسب فرهنگی در منطقه بومی را ازجمله رویکردهای این جمعیت در سال جاری دانست.

پیرسمساری با تأکید بر اینکه باید بتوانیم کارگروه‌های را به‌صورت علمی، تخصصی و ملموس‌تر برگزار کنیم، اضافه کرد: گفتمان سازی برای مربیان مهدکودک‌ها با حضور اعضای فرهیخته و متخصص، ارائه مشاوره‌های مذهبی در اماکن مختلف، حضور در پارک‌های بانوان، اشتغال و کار خانگی و تشکیل تعاونی‌های بانوان باید از سوی این جمعیت هدایت و رهبری شود.

وی افزود: پرهیز آر پراکنده‌کاری و صرف وقت و انرژی بیهوده، پیدا کردن نیروهای آتش به اختیار درزمینهٔ فرهنگی و ایجاد انگیزه و دیدار با ائمه جمعه و جماعات و مدیران کل، کانون‌های فرهنگی پرورشی، بهزیستی و سایر نهادهای مرتبط ازجمله رویکردها و برنامه‌های جمعیت بانوان فرهیخته است./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات