۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۱۹۷۷۴
حجت الاسلام و المسلمین انصاریان:

کرامت، منزلت و ارزش انسان در گرو اخلاق است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: جامعه ای می تواند به رشد معنوی برسد که اخلاق و آموزش این مساله را دنبال کند؛ اخلاق مداری سبب می شود بسیاری از مشکلات موجود در جوامع بشری حل شود.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان شب گذشته در مسجد مهدیه همدان با اشاره به اهمیت کمک به هم نوع گفت: یکی از سیره های اهل بیت(ع) و همچنین علمای ربانی اسلام حل کردن مشکلات مردم و جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: عالمی که از علم خود استفاده نکند و به مردم کمک نکند همانند درختی بی ثمر است، مثلا طبیبی که به مشکلات مردم رسیدگی نکند فردی بی ثمر در جامعه است.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) همیشه به فکر مردم و جامعه بودند اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) با مقام و منزلتی که در جامعه داشت برای جوانی که قصد ازدواج داشت خود وارد عمل شد و مشکل آن جوان را حل کرد.

این واعظ برجسته با اشاره به رسم های غلط موجود در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از رسوم غلطی که در جامعه نهادینه شده است این است که عده ای خود را دارای شان و منزلتی می دانند و این شان و منزلت چیزی جز غرور نیست و اهل بیت(ع) دارای بالا ترین و شان و منزلت هستند ولی همیشه به دنبال حل کردن مشکلات مردم بودند.

وی با اشاره به سخت گیری های اشتباه در جامعه افزود: در حال حاضر خانواده ها فکر می کنند که به جوانان سخت بگیرند و مهریه های سنگین از جوانان بخواهند سبب کم شدن طلاق می شوند ولی این مساله ای بی اساس است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت اخلاق مداری در زندگی اظهار داشت: آنچه که سبب پایداری زندگی های می شود اخلاق و جوان مردی است و آنچه که در جامعه سبب ثبات می شود اخلاق، صبر و شکیبایی است.

وی در ادامه افزود: فردی که مورد بد اخلاقی قرار می گیرد می تواند با تندی و دعوا جواب این مساله را بدهد و به آتش دعوا بیافزاید و همچنین می تواند با اخلاق خوش پایان دهنده دعوا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در پایان گفت: جامعه ای می تواند به رشد معنوی برسد که اخلاق و آموزش این مساله را دنبال کند که اخلاق مداری سبب می شود که بسیاری از مشکلات موجود در جوامع بشری حل شود./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات