۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۱۹۰۷۰
امام جمعه موقت بیرجند:

شهادت شهید حججی شور و غوغایی در جهان برپا کرده است

امام جمعه موقت بیرجند به شهادت محسن حججی اشاره کرد و گفت: شهید محسن حججی امروز شور و غوغایی با شهادت خود در جهان برپا کرده است.
مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: کلمه توحیدی «لا اله الا الله» دژ محکم خدا است و هر کسی وارد این دژ محکم ولایت‌الله شود از عذاب الهی در امان است.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرماید توحید و اسلام شرط و شروطی دارد که من نیز جز این شرط و شروط هستم، گفت: برخی مسیرهای استکباری را دنبال می‌کنند که هم خود و بندگان خدا را گمراه می‌کنند اما مومنانی که زندگی خود را تحت برنامه خدا قرار دادند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده‌اند.

هدف اسلام کرامت و عزت بخشیدن به انسان است

امام جمعه موقت بیرجند افزود: یکی از نعمت‌های بزرگی که خدا قرار داده، فرهنگ غنی و ناب اسلام محمدی(ص) است، اسلام محمدی(ص) کامل‌ترین و جامع‌ترین برنامه زندگی را دارد و هدف اسلام نیز کرامت و عزت بخشیدن به انسان است.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: باید به دلیل داشتن این نعمت از خداوند شکرگزار باشیم، این فرهنگ همواره به روز است و برای تمام روزهای بشریت برنامه جامع دارد.

وی با بیان اینکه باید در مسیری که اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) ترسیم کرده‌اند گام برداریم و در زندگی بی تفاوت نباشیم، ادامه داد: امنیت و آسایشی که جمهوری اسلامی ایران دارد به برکت اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و شهدا است.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: گاهی زرق و برق تبلیغات و ظواهر کشورهای غربی و سبک زندگی آن‌ها برخی افراد را به خود جذب می‌کند و فریب می‌خورند و نعمت‌هایی که در کشور وجود دارد را کم می‌دانند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه باید همواره به دلیل داشتن نعمت بزرگ اسلام احساس غرور و عزت کنیم، اظهار کرد:‌ ظاهرگراها و کسانی که شیفته ظواهر دنیا و غرب هستند این فرهنگ عظیم را کم می‌دانند و این موضوع سبب می‌شود فرهنگ وارداتی جای ارزش‌های اسلامی ما را بگیرد.

مشکلات امروز جامعه به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ غنی اسلام است

وی افزود:‌ بسیاری از مشکلاتی که امروز که در جامعه وجود دارد به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ غنی اسلام است، هر گاه در مسیری که ولایت فقیه مشخص کردند گام برداشته‌ایم به پیروزی و عزت رسیده‌ایم.

امام جمعه موقت بیرجند به 26 مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: امنیت و آسایش امروز را مرهون ایستادگی‌ها و تلاش آزادگان و ایثارگران و شهدا هستیم.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به 28 مرداد، سالروز کودتای آمریکایی و انگلیسی 28 مرداد سال 32، عنوان کرد: در آن زمان حرکت مرحوم آیت الله کاشانی و دکتر مصدق بعد از ملی شدن صنعت نفت تحت نقشه‌های استکباری آمریکا و انگلیس منجر به شکست شد.

وی بیان کرد: اعتماد دکتر مصدق به آمریکایی‌ها، مسلط شدن دشمن در دستگاه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه و حضور نیافتن مردم در صحنه در روز حادثه از دلایل شکست دولت دکتر مصدق بود.

امام جمعه موقت بیرجند به 30 مرداد سالروز آتش‌سوزی مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها در سال 1969 اشاره کرد و افزود: این روز در تقویم ملی به نام روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است.

مسجد کانون رشد فرهنگ و تربیت انسا‌ن‌ها است

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: مسجد کانون رشد فرهنگ و تربیت انسا‌ن‌ها، محلی برای عبادت و ارتباط با خدا، محلی برای رصد مشکلات و مسائل سیاسی جامعه و حمایت از مستضعفین و ایستادگی در برابر استکبار است.

وی با بیان اینکه در مسجد باید تحلیل‌های اجتماعی و سیاسی در کنار امور عبادی انجام شود، گفت:‌ پیروزی انقلاب اسلامی مرهون مساجد است و جوانانی که از مساجد پرورش یافتند این انقلاب را به پیروزی رساندند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به 31 مرداد روز صنعت دفاعی، اذعان داشت: قرآن می‌فرماید هر چه می‌توانید در مقابل مستکبران و دشمنان امکانات، سلاح و تجهیزات را فراهم کنید و آمادگی خود را برای جنگ نرم و سخت دشمن بالا ببرید.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اقتدار کافی در عرصه دفاعی برخوردار است، اگر دشمن با قدرت موشکی و دفاعی کشور مواجه نمی‌شدند به طور قطع اقدامات جاهلانه‌ای را انجام می‌دادند.

مسؤولان برای حل مشکل ازدواج جوانان وارد صحنه شوند

وی با اشاره به یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، افزود: مسؤولان برای حل مشکل ازدواج جوانان وارد صحنه شوند و نگذارند دشمنان از هر طریقی برای منحرف کردن جوانان تلاش کنند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: هیچ کدام از افراد با آسیب‌هایی در سطح جامعه که مقابل ازدواج باشد خوشحال نمی‌شود و کسی نمی‌خواهد شاهد به هم پاشیدن خانواده و افسردگی جوانان باشد.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه جوانان باید مشاوره قبل از ازدواج را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: زندگی دنیا و آخرت وابسته به تشکیل یک خانواده است و یک سری آموزش‌هایی قبل از ازدواج نیاز است که مسؤولان باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی به روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک اشاره کرد و ادامه داد: پزشکان باید رعایت حال بیمار را از جهت نوع بیماری و هزینه‌های درمان و وضعیت اقتصادی کنند.

شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌های کار انقلابی و ولایی و جهادگرانه بودند

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آغاز هفته دولت، بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌های کار انقلابی و ولایی و جهادگرانه بودند، از دولتمردان انتظار داریم آن خلق و خویی که از شهیدان باهنر و رجایی در خاطره‌ها مانده است در جامعه نمود پیدا کند.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد:‌ پرداختن به مشکلات مردم، تعامل گسترده با دنیا و ظاهر شدن با قدرت و صلابت در برابر هر سلطه‌طلبی از جمله جهت‌گیری‌هایی بود که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بیان کردند و باید وضعیت معیشتی مردم در چهار سال آینده به نقطه قابل قبولی برسد.

وی با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب در تشکیل دوره جدید مجلس تشخیص مصلحت نظام، افزود: اعضای جدید که مسؤولیت این دوره را بر عهده گرفتند در انجام رسالت‌ها موفق عمل کنند.

گوش‌ برخی کشورهای جهان اسلام برای شنیدن صدای مردم مظلوم یمن کر شده است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز گوش‌ کشورهای جهان اسلام برای شنیدن صدای مردم مظلوم یمن کر شده است و گویا زبان رسانه‌های مختلف نیز لال شده است و فریاد مظلومان یمن به گوش جهانیان نمی‌رسد.

حجت الاسلام مشرفی عنوان کرد: علمای جهان اسلام، مسلمانان و حوزه‌های علمیه باید وارد صحنه شوند، چرا ساکت هستند؟، آل سعود به نیابت از استکبار با مردم مظلوم یمن چه می‌کنند؟

وی بیان کرد: آل سعود افزون بر بمب‌باران موشکی، میکروب را هم وارد یمن کرده است و مردم را دچار بیماری وبا کرده‌اند، امروز لازم است هر کسی با هر توانی از مردم مظلوم یمن دفاع کند.

شهادت شهید حججی امروز شور و غوغایی در جهان برپا کرده است

امام جمعه موقت بیرجند به شهادت محسن حججی نیز اشاره کرد و افزود: شهید محسن حججی امروز شور و غوغایی با شهادت خود در جهان برپا کرده است.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد:‌ شهید حججی جوان تراز انقلاب اسلامی بود، کسانی که می‌خواهند برای جوانان الگو معرفی کنند شایسته است این جوان را هم معرفی کنند.

وی اضافه کرد:‌ مسؤولان کشور باید در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی خود، شهید حججی را به عنوان جوان تراز اسلامی معرفی کنند./880/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات