۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۳۶۶
حجت الاسلام شریعتی تبار:

باید از ظرفیت غدیر، عاشورا و اربعین برای زمینه سازی ظهور استفاده کنیم

مدیر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بعثت پیامبر اکرم(ص) عامل اصلی شکل گیری تمدن و حکومت اسلامی بوده، افزود: باید از ظرفیت غدیر، عاشورا و اربعین برای زمینه سازی ظهور استفاده کنیم.
شریعتی تبار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار مدیر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در نشست خبری تشریح برنامه های همایش ملی از غدیر تا اربعین گفت:غیر از بعث پیامبر اکبرم(صلی الله علیه و آله) که عامل اصلی شکل گیری حکوکت و تمدن اسلامی است چند رخداد تاریخی دیگر هم داریم که نقشه راه اسلام و قرآن برای مدیریت جهان در محور آموزه های اسلامی است.

وی ادامه داد: یکی از این رخدادها جریان غدیر است که نقشه راه پیامبر برای مدیریت جهان و بشریت به شمار می رود، پیام غدیر شایسته سالاری و اینکه باید رهبری و مدیریت جهان بشریت به دستان صالح ترین انسانی باشد که در اندیشه ما به آن امام می گوییم قرار بگیرد و این روح و پیام اصلی غدیر است.

حجت الاسلام شریعتی تبار بیان کرد: عاشورا در واقع درس فداکاری و اثار برای همان هدف غدیر است یعنی امام حسین(علیه السلام) و عاشورا رخ داد تا جلوی انحراف رهبری و مدیریت گرفته شود که در واقع از پیام غدیر دفاع و زمینه تحقق آن را فراهم کند.

مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اربعین جریانی است که عاشورا و غدیر را استمرار می بخشد، گفت:مهدویت و انتظار فرج یکی دیگر از رخدادهای مهم بعد از بعثت است که با بهره مندی از ظرفیت غدیر، عاشورا و اربعین مهدیوت تشکیل خواهد شد که حکومت جهانی اسلام ثمره حرکت غدیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اربعین در فرهنگ اسلامی مورد احتارم قرار گرفته است، ادامه داد:در روایات بسیاری زیارت اربعین مورد تاکید واقع دشه و طبق فرمایش امام حسن عسگری(علیه السلام) یکی از نشانه های مومن خواندن زیارت اربعین می باشد که در سیره اولیای دین، اصحاب پیامبر و علماء هم به آن تاکید شده است.

حجت الاسلام شریعتی تبار اظهار داشت:امروزه گرایش به اسلام در دنیا رو به گسترش است و به همان اندازه هم نسبت دشمنی ها و توطئه های نظام سلطه، استکبار جهانی و ایادی آن بر علیه اسلام گسترش یافته که تشکیل جریان های تکفیری مانند داعش در راستای همان اسلام هراسی در دنیا می باشد.

مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه حج یکی از سرمایه های اسلام است که متاسفانه در اختیار وهابیون قرار گرفته، گفت: زیارت اربعین که حتی از کشورهای اروپایی هم در آن حضور دارند یک ظرفیت عظیمی است که در اختیار جهان اسلام و تشیع قرار دارد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات