۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۱۶۷۲۸
لاریجانی خبر داد؛

وجود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در کشور

لاریجانی تنها راه تکمیل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی نیمه تمام و کلنگ زده کشور را جذب سرمایه‌‌های داخلی و خارجی عنوان کرد.
لاریجانی رییس مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، عصر دوشنبه در مراسم افتتاح خط ۸ مترو تهران و حومه که در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: آقای قالیباف با روحیه تلاشگر زحمات و اقدامات ارزشمندی کشیده است.

وی افزود: بهره برداری از ایستگاه فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، شبکه مترو تهران یکی از همان خدمات به شمار می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل شبکه‌های مترو تهران را به بسیار عظیم و به موقع بود، ابراز کرد: خدمات شایانی که از سوی شهرداری تهران برای رفاه و آسایش مردم صورت پذیرفت بر کسی پوشیده نیست، انسان باید قدردان تلاش و زحمات خادمان ملت باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه افزایش خطوط ریلی یکی از دستورالعمل‌های برنامه ششم در راستای حفظ جان مردم و کاهش تصادفات جاده‌ای است، گفت: راه اندازی خط 8 متروی تهران از کارهای عظیمی است که از لحاظ سازه‌های معماری بسیار شکیل و زیبا کار شده و دیگر اینکه کسانی که در مسیر فرودگاه امام راحل در حال تردد هستند رفاه خوبی ایجاد می‌کند.

وی با تشکر از اقدامات ارزشمند قرارگاه سازندگی سپاه، عنوان کرد: فعالیت‌های قرارگاه سازندگی جای تقدیر و تشکر دارد و اقداماتی که این قرارگاه در سراسر کشور به انجام می‌رساند بسیار ارزشمند است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای قالیباف و دیگر افرادی که در این کار مشارکت داشتند از سخنان برخی افراد و یا رسانه‌ها خیلی ناراحت نشوند چرا که شما برای رضای خدا و رفاه مردم کار کردید حال ممکن است افرادی هم مسائلی را که درست نفهمیده‌اند سخنانی بزنند که مناسب نیست.

لاریجانی ادامه داد: در زندگی سیاسی کشور این مسائل و صحبت‌ها وجود دارد اما زمانی که پشت سرتان را نگاه می‌کنید می‌بینید که همه فعالیت‌ها و زحماتی که کشیدید باقیات و صالحات است، کسانی که از تعابیری مانند شهرسوخته برای شما استفاده می‌کنند واقعا گزاف است و سخن درستی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور اوراق فروشی است، گفت: اوراق فروشی به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شد که ما هم مجبور شدیم تعدیل کنیم و بپذیریم، متأسفانه مشکل امروز ما بی پولی است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وضعیت کشور طوری شده که همین هزینه‌های جاری پولی برای امور عمرانی باقی نمی‌گذارد، امروز چیزی که برای کار عمرانی باقی می‌ماند همین اوراق است این مسیر قابل ادامه دادن نیست باید یک ترمز اساسی در زمینه بودجه جاری کشور در نظر گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه مشکل اشتغال در کشور به صورت استخدام دولتی حل نمی‌شود، ابراز کرد: مشکلات اقتصادی کشور با افزایش تولید مرتفع می‌شود کارهای عمرانی با وجود درآمد حل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی راهکار مهمی برای رفع مشکلات اقتصادی به شمار می‌رود، گفت: امروز منابع دولتی کفاف این گونه خدمات برای کارهای عمرانی را نمی‌دهد بر همین اساس باید از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استفاده کنیم تا فضای کار در کشور تسهیل شود و مردم بتوانند سرمایه گذاری کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز سرمایه‌گذاران فراوانی در دنیا دنبال محل امن باری سرمایه‌گذاری هستند، اظهار داشت: ایران محلی امن برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است ما باید این سرمایه‌ها را به سمت کشور بکشیم و دقت در این زمینه نیز بسیار لازم است اما نباید مانع این امر مهم شویم.

لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر ما 600 هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و یا کلنگ زده در کشور داریم که برخی قابل واگذاری و برخی دیگر این امکان را ندارد بنابراین باید منابعی وجود داشته باشد تا آنها به اتمام و بهره بردای برسند ما اگر بخواهیم خودمان آنها را تکمیل کنیم 50 سال طول می‌کشد.

وی ادامه داد: هنگامی که سخن از واگذاری پروژه‌ای به بخش خصوصی پیش می‌آید سریع رسانه‌ها فریاد می‌زنند در حالی که از 600 هزار پروژه نیمه تمام تنها 30 هزار میلیارد در سال آن هم به وسیله اوراق قابل اتمام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز رفع چالش های کشور نیاز به یک اقدام جدی و عزم ملی دارد سایه سیاسی نباید فضای کشور را غبار آلود کند تا کسانی که می‌توانند کاری انجام دهند به حاشیه رانده نشوند./813/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات