۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۱۶۰۱۵
امام جمعه موقت بیرجند:

کنگره عظیم حج جایگاه اصلی برائت از مشرکین است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: کنگره عظیم حج جایگاه اصلی برائت از مشرکین و ایستادگی در برابر ظالمان است و باید از حقوق مسلمانان و مردم مظلوم منطقه دفاع کرد.
مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: ولایت الله و ولایت رسول الله یکی از اصول و قوانینی است که در عالم وجود دارد.

وی گفت: هر کسی بخواهد در عالم به سعادت و کمال برسد باید از طریق اولیای الهی و خدا آن راه سعادت و کمال را پیدا کند، برای سعادتمند شدن نمی توان به هر راهی رفت.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه روز گذشته و بر اساس اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری انجام شد، افزود: کسی که می خواهد در جامعه به امور اجرایی کشور و سایر خدمات بپردازد باید اذن تصرف از ولی امر جامعه دریافت کند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه دادن حکم ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری به معنای تایید تصرف وی است، تصریح کرد: در سال جاری انتخابات باشکوه، دشمن شکن و حماسه آفرین و مراسم تنفیذ با ابهت و با شکوه برگزار شد و رهبر معظم انقلاب نیز مراتب تشکر و رضایتمندی از حماسه آفرینی مردم همیشه در صحنه و از این که دشمنان را ناکام گذاشتند ابراز داشتند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت دوازدهم، دولت خدمتگزار و در کارها موفق باشد و در مسیر خدمت به محرومان جامعه و اجرای فرامین رهبری گام بردارد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ولادت امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در سال 148 هجری قمری متولد شدند و در سال 183 هجری قمری به امامت رسیدند و در سال 200 هجری قمری به خراسان هجرت کردند و در سال 203 هجری قمری نیز به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام مشرفی به 14 مرداد ماه، سالروز معرفی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ما از رهبر معظم انقلاب به دلیل انتخاب حجت الاسلام والمسلمین عبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان تشکر می کنیم و بیعت را با رهبر معظم انقلاب و نماینده ایشان در استان اعلام می کنیم و آمادگی خدمت در مسیری که نماینده ولی فقیه در استان تعیین می کند داریم.

وی اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین عبادی به هیچ عنوان به دنبال منصب و موقعیت نبوده است و با توجه به درخواست مردم و تکلیفی که رهبر معظم انقلاب اعلام داشتند وی به عنوان نماینده ولی فقیه منصوب شد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در پشتیبانی از ولایت فقیه و نماینده ایشان در استان به درستی انجام دهیم و اگر قرار است حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب تنفیذ و تایید شود به طور قطع نیز عملکرد و تلاش های مسؤولان استان باید مورد تایید نماینده ولی فقیه در استان باشد.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه نماز جمعه شکوه و عظمتی که دارد می تواند جلوی بسیاری از انحرافات را بگیرد، گفت: کنگره عظیم حج جایگاه اصلی برائت از مشرکین و ایستادگی در برابر ظالمان است و باید از حقوق مسلمانان و مردم مظلوم منطقه دفاع کرد.

وی با اشاره به 16 مرداد، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: اگر در انرژی هسته ای و ناتو حرفی برای گفتن داریم تنها به برکت تحصیلاتی است که با تعهد انجام می شود و دانشگاه در خدمت اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

امام جمعه موقت بیرجند به 17 مرداد، روز خبرنگار نیز اشاره کرد و افزود: هدف خبرنگاران باید رساندن پیام مظلومان، پیام اولیای الهی و قرآن، تسهیل مسیر دستیابی جوانان به بهترین راهکارها، تسهیل امور تولید و اشتغال، تسهیل در امر ازدواج و تحقق عدالت باشد./880/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات