۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۵۹۵۰
تولیت آستان قدس رضوی:

سیره رضوی تجلی راه حق برای امت های اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا را نمادی ارزشمند برای خردورزانی دانست که همه برنامه های خود را در محور امام رضا(ع) قرار دادند و گفت: زندگی امام رضا تجلی راه حق برای همه امت های اسلامی است.
آیت الله رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، امشب در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در سالن صبا صدا و سیمای خراسان رضوی، کرامت رضوی را قدم برداشتن در مسیر حرکتی امام رضا(ع) و تبیین سیره رضوی دانست و گفت: کرامت ما انسان ها باید قرآنی و رضوی گونه باشد.

وی با بیان این که برخی کرامت را در مفهوم بخشش دانسته و اینطور می گویند که انسان نسبت به سایر حیوانات به دلیل قوه تفکر و تعقل برتری دارد، تصریح کرد: کرامت قرآنی جز ارتباط با وحی حاصل نشده و انسان ها از راه معارف نورانی قرآن همراه با بیانات ارزشمند نبی مکرم اسلام(ص) می توانند کرامت انسانی را کسب کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که راه کسب کرامت، رفتار و سیره خداپسندانه است، خاطر نشان کرد: تمام کلام انسانها باید مبتنی بر توحید و یگانگی باشد همانگونه که بیان امام رضا(ع) بیانگر آزادگی انسان تنها در پرتو عبودیت و بندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) حقیقت بندگی را رسیدن امت اسلامی به جایگاه والای ارتباط با پروردگار و ائمه اطهار دانست و ابراز کرد: با رسیدن به چنین جایگاه رفیعی اندیشه و خرد انسان از عوامل مادی و فانی دنیایی آزاده شده و سایر امور جاری همچون اقتصاد و سیاست در پرتو این جایگاه رفیع دنبال می شود.

وی ادامه داد: باید همه شئون اجتماعی زندگی انسان ها باید در مسیر آرمان شهر رضوی و اسلامی جاری باشد و بی شک این نظام سازی قرآنی در پرتو 4 اصل اساسی یعنی دین، امر به معروف، نهی از منکر و خدا محوری معنا و مفهوم پیدا می کند.

تولیت آستان قدس رضوی پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) را نمادی ارزشمند برای خردورزانی دانست که همه برنامه ها و فعالیت های خود را در محور امام رضا(ع) انجام دادند و گفت: مسیر حرکت همه باید در سمت و سوی سیره رضوی باشد چراکه زندگی امام رضا(ع) تجلی راه حق برای همه امت های اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که علی بن موسی الرضا(ع) دارای کرامت انسانی هستند و به همه ملت ها آموختند که باید همواره با کرامت در برخورد با هم رفتار کرد، یادآور شد: راه دستیابی به کرامت ارتباط با کریمان است.

وی با بیان این که ما پرچمداران کرامت انسانی هستیم و هر چه در توان داشته باشیم در دفاع از یمن، لیبی، فلسطین و همه کشورهای مظلوم به عرصه عمل می گذاریم، تصریح کرد: در سیره و رفتار عملیمان باید توجه به کرامت انسانی داشته باشیم و بدانیم که تنها بخشش در مسیر رضای الهی معادل با کرامت است./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات