۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۱۵۸۷۱
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

آرامش منطقه در گرو فعالیت های دلاورانه مدافع حرم است

سرادر قاآنی، کشور ایران را حامی مدافعان حرم دانست و گفت: این مشی جمهوری اسلامی ایران است که از مدافعان حرم که با از خود گذشتگی سبب ایجاد آرامش در منطقه شده اند، حمایت کند.
سردار قاآنی - همایش گرامیداشت شهدای لشکر 5 نصر خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسماعیل قاآنی در اولین مراسم یادواره شهید علامه عارف حسین الحسینی و شهدای زینبیون که صبح امروز در تالار قدس مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مجالس بزرگداشت شهدا برای عزاداری نبوده بلکه برای ابراز سرافرازی است، گفت: هر انسانی در دنیا حد معینی دارد که برای او مشخص شده است، به محض اینکه این حد معین به اتمام برسد، عمر انسان تمام می شود؛ یکی از ویژگی های شهدا این است که در حالی آخرین نفس خود را کشیدند که داشتند در راه خدا مجاهدت می کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، ویژگی شهدای مدافع حرم را اینگونه توصیف کرد:‌ این شهدای والامقام در حوزه ای به مجاهدت پرداختند و شهید شدند که هیچ امتیاز شخصی و مادی برایشان نداشته است، این بزرگواران از جغرافیای خودشان دفاع نکردند، بلکه برای دفاع از مبانی و ارزش های اسلام و دفاع از دیگران، هزاران کیلومتر از خانه های خودشان فاصله گرفتند.

وی ادامه داد: ویژگی بارز و عالی این شهدای بزرگوار این است که برای به جا آوردن فریضه جهاد در راه خدا «مهاجرت» کردند؛ وقتی قرآن کریم درباره مهاجرت در راه خدا اجر و قرب ویژه ای قائل است، این بسیار جایگاه والایی است که این شهدای والامقام هم مهاجرت کرده، هم مجاهدت کردند و هم به فیض شهادت نائل آمدند.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه مدافعان حرم تنها از خشت و گل حرم دفاع نمی کنند، اظهار داشت: حرم ها شاخص حوزه های اعتقادی ما است، وقتی ما می رویم و درصدد دفاع از حریم اهل بیت(ع) برمی‌آییم در واقع از ارزش های نهفته و بزرگانی که در آن مکان مقدس آرمیده اند و علم اسلام همواره در دست ایشان بوده و هست، دفاع می کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مدافعان حرم، مدافع حریم ولایت هستند، ابراز داشت: شهدای مدافع حرم، شهدای مقاومت هستند؛ ما به عنوان مسلمان حداقل روزی 10 بار با قرائت آیه شریفه «اهدنا الصراط المستقیم» در نمازهای پنج گانه در واقع از خداوند مقاومت در راه حق را خواستار می شویم؛ بیشتر ما از قرائت آیه مذکور، تنها «راه راست» به ذهنمان خطور می کند، اما در حقیقت مراد از واژه «مستقیم» در این آیه شریفه، «استقامت» است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم با سه مفهوم «تکفیر، ترور و تجاوز» به مقابله پرداخته اند؛ این سه واژه در طول تاریخ کلیدی ترین راهبرد دشمنان برای توجیه کارهای غلطشان است، چراکه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی همواره اعمال تجاوزگرایانه خود را با بهانه مبارزه با تکفیر، ترور یا تجاوز توجیه می کنند؛ به یقین بر همگان روشن است که جریان های تکفیری یا تروریست امروزه از سوی همین آمریکا، رژیم صهیونیستی  و برخی کشورهای عربی تشکیل و حمایت می شوند.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: تکفیر در واقع رفتاری است که هیچ انسان دیندار و عاقلی در دنیا آن را تأیید نمی کند، اما برخی کشورها از آنها دفاع می کنند؛ با این حال که جنایاتشان بر همگان واضح و مبرهن است، می گویند «ما ائتلاف ضد ترور ایجاد کرده ایم».

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه آمریکا درصدد این است که نیروهای مدافع حرم با عناوین «فاطمیون، زینبیون و حیدریون» را خطرناک جلوه دهد، عنوان کرد: دولت ها به ویژه دولت اسلامی بداند که این نیروهای پاک و دلاور هیچگونه تهدیدی برای دولت ها ندارند و تنها درصدد هستند تا با تهدیدکنندگان دین مقابله کنند.

وی کشور ایران را حامی مدافعان حرم دانست و بیان کرد: این مشی جمهوری اسلامی ایران است که از کسانی که در راه خدا جهاد می کنند، به ویژه این عزیزان که با از خود گذشتگی سبب ایجاد آرامش در منطقه شده اند، حمایت کند.

سردار قاآنی در پایان یادآور شد: اگر این مدافعان حرم نبودند، داعش و سایر عوامل پشتیبانی شده از سوی آمریکا و برخی کشورهای عربی به منطقه هجوم می آوردند و ناآرامی های بسیاری ایجاد می کردند؛ به یقین تکفیری ها نه از دین و نه از عقل بهره منند، اگر مدافعان حرم نبودند هم اکنون به خود عربستان هم حمله می کردند، چنانکه گاهی اوقات این کار را می کنند./841/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات