۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۱۵۶۱۵
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

اشتغال و تحصیل نباید موجب به فراموشی سپرده شدن رسالت دختران شود

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه اشتغال و تحصیل نباید موجب به فراموشی سپرده شدن رسالت دختران شود، گفت: در این راستا حوزه، نهادهای فرهنگی و آموزش و پرورش با تبیین ارزشها و وظایف این قشر باید جلوی آسیبها را بگیرند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر ضرورت توجه به جایگاه دختران بیان داشت: برای جلوگیری از ورود خدشه به جایگاه اجتماعی دختران باید به این مهم پرداخته شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به جایگاه اجتماعی دختران افزود: تحصیل دختران می تواند از جمله آسیبهایی باشد به به جایگاه دختران آسیب برساند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به تحصیل دختران در رشته هایی که متناسب با جایگاه و منزلت اجتماعی این قشر نیست، عنوان داشت: برای جلوگیری از این آسیبها باید فرهنگ سازی به موقع و آگاهی بخشی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید وظیفه زنان در حوزه خانه داری و همسرداری به فراموشی سپرده شود، ادامه داد: بزرگ ترین رسالت یک زن همسرداری و مادر خوب بودن است.

حجت الاسلام میناپور با تأکید بر ضرورت تبیین وظیفه و رسالت بانوان خاطرنشان کرد: غرق شدن در تحصیلات و شغل نمی تواند جایگزین نقش مادری و همسر داری شود و در برخی موارد با وجود غفلت حتی به جایگاه و رسالت بانوان ضربه خواهد زد.

وی با تأکید بر اینکه نهادهای فرهنگی همراه با آموزش و پرورش باید با اقدام به موقع و مؤثر نگذراند که دختران رسالت اصلی خویش را گم کنند، ادامه داد: لازمه این مهم نهادینه سازی ارزشها و ارائه الگوهای اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه با اشاره به وجود حرم امام زادگان در شهرهای مختلف بیان داشت: وجود حوزه و تمرکز مرکز دینی به برکت وجود امام زادگان است.

وی با اشاره به اینکه رسالت حوزه و مراکز دینی تبیین و ترویج مکتب اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: این نهاد در راستای ترویج ارزشها همواره نقش آفرین است.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: با تأسی از سبک زندگی اهل بیت(ع) و تبیین سیره عملی و رفتاری این بزرگان به اهداف و ارزشها دست خواهیم یافت و امنیت و آرامش جامعه حفظ خمی شود./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات