۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۱۵۱۵۴
امام جمعه بابل:

عمل به اقتصاد مقاومتی وظیفه ای شرعی و ملی است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی عمل به اقتصاد مقاومتی را وظیفه ای شرعی و ملی بیان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ما است و سبب بیمه شدن ما در مقابل تهدیدها و تحریم ها می کند.
امام جمعه بابل در دیدار فنی و حرفه ای امام جمعه بابل در دیدار فنی و حرفه ای امام جمعه بابل در دیدار فنی و حرفه ای امام جمعه بابل در دیدار فنی و حرفه ای امام جمعه بابل در دیدار فنی و حرفه ای امام جمعه بابل در دیدار فنی و حرفه ای امام جمعه بابل در دیدار فنی و حرفه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل  امروز در دیدار رییس و جمعی از کارکنان اداره فنی و حرفه ای شهرستان بابل، گفت: متاسفانه به رغم تاکیدات زیاد مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال برای عمل به اقتصادی مقاومتی، متاسفانه این مهم در کشور ما از سوی دولت و مجلس چندان عملیاتی نشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی با نزدیک شدن به فضای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی مسؤولان و مردم به فراموشی گرایید و اثر آنچنانی را از عمل و اجرای این دستور مورد تاکید مقام معظم رهبری نمی بینیم.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل عمل به اقتصاد مقاومتی را وظیفه ای شرعی و ملی بیان کرد و اظهارداشت: تحریم ها بر اساس پژوهش های صورت گرفته تنها تا 30 درصد قابلیت اثرگذاری بر اقتصاد کشور را دارد و بقیه به سوء مدیریت و شیوه های غلط اقتصاد در کشور بر می گردد.

وی با تاکید بر این نکته که اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ما است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی را در مقابل فشارها و تهدیدها بیمه می کند و توانمند سازی اقتصاد کشور یکی از ثمرات کوچک اجرای اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که یکی از پایه های مهم اقتصاد مقاومتی، آموزش های درست مهارت های فنی و حرفه ای است، تصریح کرد: کمتر جوانی را که دارای مهارت های لازم در حوزه فنی در کشور می یابیم که دارای شغل و درآمد متناسب خود نباشد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه اشتغال در کشور، عدم مهارت های لازم و تحصیل به ویژه در سطوح عالی علمی در کشور است و بخشی از آن به بیماری مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی در کشور بر می گردد که به جای مهارت به مدارک گرایی دامن می زنند.

امام جمعه بابل مدرک گرایی به جای کسب مهارت های مورد نیاز جامعه را بیماری های مرتبط با اقتصاد کشور به ویژه درحوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: انبوه مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که بسیاری ازآنها غیر کاربردی و بیهوده در حوزه اشتغال و کار است، موجب آمار بالایی از دارندگان مدارک عالی بیکار در کشور گردید و ای کاش به جای این روکرد غلط به آموزش فنی و حرفه ای توجه بیشتری می شد.

وی افزود: فنی و حرفه ای موجب اشتغال پایدار همگام با توسعه اقتصادی در کشور و بالارفتن راندمان در حوزه تولید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به وجود سه مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای  در شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: شهرستان بابل به عنوان بزرگترین شهرستان در استان مازندران و خیل عظیم بیکاران، نیازمند تاسیس مرکز دیگر و توسعه سازمان فنی و حرفه ای در این شهرستان است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات