۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۱۴۴۴۲
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

شهادت کرامت خاص الهی به بندگان مقرب است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که کرامتی که خداوند به امام حسین(ع) عطا کرده به سبب ثروت و مال دنیوی نبود بلکه او را به سبب شهادت گرامی داشت و کرامت داد، گفت: شهادت کرامت خاص الهی به بندگان مقرب است.
اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با تبیین کرامت حقیقی و اکرام الهی نسبت به بندگان گفت: گاهی در نظر بندگان کرامت به مال، ثروت و مقام دنیایی است و در نگاه مردم آنانی که از امکانات دنیا استفاده بیش تری ببرند به کرامت برتری دست یافته اند.

وی با بیان این که در تصور مردم آنانی که زندگی مرفهی نداشته و یا دنیا و ثروت نداشته باشند مورد بغض و نفرت خداوند هستند، تصریح کرد: در قرآن به این قضیه اشاره شده آنجا که می فرماید دید مردم این است که اگر ناز، نعمت، رفاه و راحتی فراوان باشد می گویند خداوند او را گرامی داشت و اکرام کرد و اگر خداوند این بنده را مبتلا کند و به سختی در رزق و مال بیاندازد عموم مردم اینطور می گویند که خداوند او را اهانت کرده و مورد خشم خود قرار داده است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که کمال حقیقی، بزرگی و آقایی در این است که انسان در قیامت به سعادت برسد و داشتن دنیا به جهت فنا پذیری و عدم ماندگاری ارزش و منزلتی ندارد، خاطر نشان کرد: کرامت انسان در این است که با عنایت و توجه به آخرت زندگی کند تا سعادت آخرتی اش تامین باشد و اگر پس از مرگ راحت بود، در قیامت به سعادت دست پیدا می کند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که اگر انسان به سلطنت دنیا برسد از لحظه مرگ به سختی، عذاب، شکنجه و گرفتاری مبتلا می شود و کرامت را نیز به دست نیاورده بیان کرد: خداوند می خواهد این نگاه و تصور عموم مردم جهان را متحول کند و می گوید این نگاه نگاه غلطی است که عده ای در ذهن و اندیشه خود آن را تصور می کنند.

وی با بیان این که در زیارت اربعین این جمله آمده که من شهادت می دهم حسین بن علی برگزیده توست، گفت:  در حقیقت این توصیف و تبیین بدین سبب است که حسین بن علی رستگار به سبب کرامت الهی است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که کرامتی که خداوند به امام حسین(ع) داده به سبب ثروت و مال دنیوی نبود بلکه او را به سبب شهادت گرامی داشت و کرامت داد، تصریح کرد: در حقیقت این فرد به صورت ظاهری جان داد، زندگی دنیا از او سلب شد و اموالش را غارت کردند اما در زیارت اربعین است که این شهادت کرامت خاص الهی به بندگان مقرب است.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که در روایتی از رسول الله سوال شد چه کسی نسل، یاد و نامش ماندگار است که اصحاب گفتند در نظر ما آن کسی که اولاد زیادی از او بماند این چنین است، بیان کرد: رسول الله فرمودند حقیقت ماندگاری از آن کسانی است که در راه خدا فرزندانشان را فدا  کنند، پس از آنان کسی از نسلشان باقی نماند و این حقیقت جاودانگی و کرامت است.

وی با بیان این که انسان ها برای پس از این دنیا آفریده شده اند، خاطر نشان کرد: اگر انسان در راه خدا ایثار و فداکاری نکند و همه را برای خود و دنیایش نگهدارد به ذلت می افتد؛ لذا شهادت کرامت راه رسیدن به سعادت حقیقی و اخروی است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که شهید ایثار و از خود گذشتگی دارد و ثروت و مال و شهوترانی را برای آن لذت اخروی کنار می گذارد، ابراز کرد: در واقع شهید از همه دنیا و لذت های غریزی گذشته و به خود ارزش داده است.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که شهید کرامت انسانی خود را به مادیات نفروخته، تصریح کرد: هر کس از پل صراط رد شد کریم و هر کس سرازیر جهنم شد لعین است چراکه انسانیت خود را به مادیات فروخته و در زیارت اربعین در برابر افرادی همچون امام حسین(ع) که سعادت و کرامتی به وسیله شهادت و از خود گذشتگی پیدا کردند می گوید خداوند به آنان سعادت بخشید.

وی با بیان این که عده ای انسانیت را به شی پست و پایین فروختند و در لذات، شهاوت و دنیا پرستی ها سرنگون شدند، گفت: در جبهه مقابل امام حسین(ع) رذالت، لعامت و پستی شان را ببینید که برای رسیدن به دنیا غارت ها و جنایات عظیم را مرتکب شدند و هنگامی که حب دنیا جلو چشم انسان را می گیرد به پست تر از این آخرت را می فروشند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که انسان چقدر می تواند پست و ذلیل شود که انسانیتی که باید فراتر از همه جهان باشد را به ذلت و خواری بدهد، اظهار کرد: عده ای برای رسیدن به دنیا کاغذ بازی می کند در حالی که همه را باید بزارند و بروند؛ انسان ها برای کرامت آمده اند و مراقب باشید برای شهوت و لذت کرامت انسانی را زیر پا نگذارید./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات