۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۱۴۲۳۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت تجهیز علمی طلاب برای پاسخگویی به شبهات

آیت الله ممدوحی گفت: راه تقرب الی الله تجهیز کردن طلبه است تا آماده درس خواندن و پاسخگویی به شبهات شود و امروز نه تنها ایران بلکه جهان به داشتن دانشمند الهی از آب و نان محتاج تر است.
ممدوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که دو گروه نزد خداوند منان محبوب و دارای اجر فروانی هستند که قابل قیاس با بسیاری از عبادات نیست، گفــت: یکی از اینان کسانی هستند که یک جنگنده پر ستیز را برای رزم تجهیز کنند.

ضرورت تجهیز طلاب در رفع حجم وسیع شبهات منافقان

وی با بیان این که آن کسی که طلبه ای را تشویق کند تا برای جنگ در راه خدا آماده شود، با او در آن جهاد شریک است، تصریح کرد: یکی از اجرهایی که خداوند برای چنین فردی قرار داده همین ثواب برابر و همسطح با جهادگر است که به حمد الله کشور ما در ایام جنگ ملتش همین کار را کردند آنطور که امت اسلامی به اندازه خود دولت بلکه بیشتر در جنگ دخالت داشتند.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: از صنف بانوان در راستای آماده سازی بسته های غذایی و پشتیبانی جنگ تا والدین رزمندگان در تشویق آنان به جهاد در راه خداوند همه در این ثواب دخیل بودند و امروز این همه نعمات و برکاتی که خداوند عنایت کرده و امنیت بی نظیری که بر کشور و ملت ما حاکم شده همه حاصل این است که ملت در جنگ بر ضد کفر دخالت کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز با وجود آنکه دور تا دور کشورمان دیوار آتش است اما در این کشور آرامشی زائد الوصف وجود دارد، خاطر نشان کرد: راز این امنیت جهاد همه ملت غیور ایران اسلامی است.

نیاز امروز جهان اسلامی به دانشمندان الهی است

وی با بیان این که در ندایی برای جنگ در سال های انقلاب تنها از سوی خراسان به یکباره صد ها هزار رزمنده به سوی جبهه های حق علیه باطل حرکت کردند، بیان کرد: بی شک راه تقرب الی الله تجهیز کردن طلبه است تا آماده درس خواندن و پاسخگویی به شبهات شود و امروز نه تنها ایران بلکه جهان به داشتن دانشمند الهی از آب و نان محتاج تر است.

آیت الله ممدوحی با بیان این که متاسفانه بسیاری از علمای برجسته کشور در چند دهه اخیر به رحمت خدا رفتند که هر یک بلایی عظیم را از این کشور با عنایت خداوند دفع می کردند، نسبت به نبود آنان اظهار تاسف کرد و گفت: بدون شک و تردید تنها افراد پاسخگو به اشکالات و شبهاتی که ملحدین بر دین، آیین و نظام جمهوری اسلامی وارد می کنند طلاب هستند.

ضرورت رفع دغدغه و نگرانی های طلاب در حوزه های علمیه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید طلاب را تجهیز کنید تا آنان با خیالی آسوده و بدون هرگونه دغدغه و نگرانی درس بخوانند، بیان کرد: امروز آن دانشجو از برترین دانشگاه کشور با معدل 19.5 به حوزه می آید و رسالت ما آسوده خاطر کردن او از هرگونه دغدغه است تا بتواند به شبهات روز جامعه پاسخگویی داشته باشد.

وی با بیان این که شهید مطهری 27 سال درس خواند، مدت ها کار می کرد و 32 سال مشغول خواندن و نوشتن و تحقیق بود، تصریح کرد: امروز حوزه علمیه خراسان در اتاق فکر خود با بهره گیری از نظرات نوابغ پیوسته مراقب درس و بحث آنان باشد چراکه این طلاب توانمند مستعد خراسان می توانند به شخصیت های برجسته کشوری مبدل شوند.

آیت الله ممدوحی با بیان این که اگر از ظرفیت طلاب توانمند مستعد استفاده نشده و تجهیز نشوند، آینده اسلام ما را مواخذه می کند، خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) کوه علم در شئون مختلف فقه، اصول، ادبیات، عرفان و فلسفه بود که انقلاب علمی دینی برجسته ای به پا کرد و با آن نبوغ بی نظیر و تمام عیار تحولی نو به وجود آورد.

انقلاب اسلامی ما قائم به علمیت بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز دنیا تشنه پاسخگویی به شبهات دینی به خصوص در موضع حکومت اسلامی و مسائل پیرامونی آن است، اظهار کرد: امروز ما محتاجیم طلابی را پرورش دهیم که در آینده جوابگوی دین باشند و انقلاب ما قائم به علمیت است که باید اشکالات آن دفع و رفع شود که اگر اینگونه نباشد بنیه اسلام سست می شود.

وی با بیان این که در مراجعه طلاب برای رفع مشکل اداری شان با حسن خلق برخورد کنید و هر آنچه می توانید از یاری آنان دریغ نکنید، گفـت: دست از هر گونه کاغذ بازی بردارید و بدانید که نباید طلبه از مراجعه به مدیریت شما خسته شود.

ضرورت تقویت علمیت عمیق در پایان نامه های حوزوی

آیت الله ممدوحی بزرگترین عبادت را تجهیز طلبه برای دفاع از اسلام دانست تا اینگونه لبخند شیرین بر لبان سید الشهدا(ع) نقش ببندد و تصریح کرد: کاری کنید که خستگی از جان اهل بیت بیرون بیاید؛ از سوی دیگر باید آن علمیت عمیق و تحقیق وسیع در تحریر و کتابت پایان نامه ها تقویت شود و در این خصوص از روش علمای بزرگ همچون آیت الله نائینی استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که استعداد های امروز حوزه آن زمان نبود و امروز باید از این استعداد های شایان حوزوی در راه پیشرفت و تعالی حوزه استفاده کرد، یادآور شد: امروز در حوزه خراسان شاید ده ها نفر از استعدادهای وافی تام و تمام وجود دارند و آن مرکزی که می خواهد خروجی اش مجتهد باشد حوزه های علمیه هستند.

وی با بیان این که امروز بیش از صد ها هزار پایگاه های خطرناک بر علیه اسلام و تشیع کار کرده و شخصیت های نام آشنای ملحد بر علیه شیعه و مبانی و اصول اسلامی فعالیت می کنند، بیان کرد: بی شک پاسخ اینان با آن طلبه تجهیز شده است و آن کسی که متکفل  این تیر های نشانه گرفته شده اسلام و انقلاب است حوزه های علمیه هستند که باید در این راستا بکوشند./864/پ201/ب1

ارسال نظرات