۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۳۹۱۶
آیت الله موسوی اصفهانی:

حوزه باید مطالبات رهبری در جامعه را تبیین و پیگیری کند

نماینده خبرگان رهبری گفت: خواسته های مقام معظم رهبری را در هر برهه ای از زمان باید طلاب پیگیری و محقق کنند و اول گروهی که باید این نکات را به مردم منتقل کند حوزه های علمیه هستند.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان در مراسم افتتاحیه اجلاسیه حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که در اردوگاه ابوذر همدان برگزار شد، اظهار داشت: همه مسائلی که به دنبال آن هستیم باید در جامعه پیاده کنیم و می بایست در جامعه عملیاتی شود و انتظار می رود که سرمایه گذاری در یک مساله آن هم با تمام عمر که سرمایه کلانی است به صورت دقیق دنبال شود.

وی افزود: همه طلاب باید از جوانی و برکت عمر نهایت استفاده را ببرند و مهمترین وظیفه در این زمینه این است که انسان ثمرات علم خویش را در نوبت نخست خودش استفاده کند و باید لذت مناجات و تهذیب نفس را خودش لمس کند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: در استان همدان یکی از فعالیت هایی که برادران و خواهران انجام می دهند نگهداری از ارزش های انقلاب است که در هفته گذشته راهپیمایی باشکوهی در همدان انجام شد و به صورت چشمگیری بانوان حضور داشتند و این مسائل در جامعه تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: قدم نخست برای این کاری که در پیش گرفته ایم؛ تهذیب و ساختن خویش است و مساله تهذیب در تعلیم و تعلم بسیار مهم و حیاتی است و استاد عقاید در حوزه ابتدا باید اشکال خود را برطرف کند تا بتواند به شاگردان خود مسائل اعتقادی را انتقال دهد.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: باید در مقام بیان و عمل از امامت امام علی(ع) دفاع کنیم و امامت مانند نبوت است و امامت با تجمع مردم ایجاد نمی شود، در روز غدیر نخست ابلاغ امامت از سوی خداوند صورت گرفت بعد دستور بیعت مردم صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید دو مساله را در دستور کار قرار دهند تعلیم و تربیت حد اکثری خود و باید یک طلبه و روحانی در مسائل علمی خودکفا باشد و در تهذیب نیز تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان ابراز داشت: رسول خدا بیشتر از اخلاق حسنه برای تبلیغ استفاده کرده است و مقداری ناچیز از استدلال استفاده کرده است و اگر در این دو بعد خود کفا شدیم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: مساله نماز اول وقت بحثی مهم است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و طلاب باید از اساتید و مدیران این مسائل را و اهمیت آن را ببینند و هر کس باید برای شاگردان الگو باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خواسته های مقام معظم رهبری را در هر برهه ای از زمان باید طلاب پیگیری و محقق کنند و اول گروهی که باید این نکات را به مردم منتقل کند باید حوزه های علمیه باشند و یکی مراجع به من گفتند که تمام تلاش خود را برای کمک به رهبری بکار بگیرید.

وی افزود: امروز برای کمک به تبیین مطالبات رهبری باید همه طلاب و حوزه های علمیه به میدان بیاییند البته در انتخابات نتیجه آن گونه که مردم استان همدان و چند استان دیگر خواستند نشد اما موفقیت در اخلاص و وحدت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از مهمترین وظائف ما دیدن رهنمود های رهبری و در حد توان پیاده کردن آن است و بیشترین قدرت در جامعه در اختیار روحانیت است و بهترین سفیر برای پیام رسانی به مسائل دینی روحانیت است و مردم اثبات کرده اند که در دفاع از ارزش ها میلیونی لبیک می گویند./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات