۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۳۷۹۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

جهاد مدافعان حرم اوج کرامت انسانی است

نماینده مجلس خبرگان با بیان این که سوریه را تفکر مبارزه با ظلم و کرامت انسانی تا به امروز نجات داده که اگر نبود نیل تا فرات در دست آنان بود، گفت: اوج کرامت انسانی آنجا است که مدافعان حرم در سوریه برای امنیت کشور می جنگند.
حجت الاسلام کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که یکی از نکات دلنشین قرآن، که شاید در کلام دیگری به این زیبایی تبیین نشده باشد کرامت انسانیت است، گفت: انسان قطع نظر از اعتقاد و عقیده نسبت به موجودات دیگر کرامت ویژه و خاص دارد.

وی با بیان این که خداوند متعال فرمود بنی آدم و انسان ها را تکریم کردیم و آنان را بر بسیاری از موجودات برتری دادیم، تصریح کرد: تفاوت انسان با دیگر موجودات از این جهت است که آنان روزی طیب می خورند، کرامت در ظاهر و باطنشان پیداست و عقلی که به انسان عنایت کرد کرامتی برای بشریت بود که به دیگر موجودات عطا نشد.

عقل و کرامت مختص انسان ها است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این عقل و کرامت انسانی را در دیگر موجودات نمی بینید و بروز و ظهور آن در مسائل مادی و معنوی مختص انسان به عنوان اشرف مخلوقات است، خاطر نشان کرد: امروز اگر رشد و پیشرفتی در ظاهر و باطن انسان ها می بینید همه دست مایه کرامت انسانی است که خداوند به ملت های مسلمان عطا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که انسان به ماهو انسان کرامت ظاهری و معنوی از نگاه قرآن و خداوند متعال دارد، اظهار کرد: این که خداوند ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت را راهنمای انسان ها قرار دارد تا همه تحت هدایت آنان گام بردارند و با تبعیت از آنان بتوانند به سعادت دست پیدا کنند، کرامت بشری است.

انبیا خالص شده های الهی بدون هرگونه منیت هستند

وی انبیا را خالص شده های الهی و به معنای واقعی کلمه صفوه الله دانست و گفت: خداوند اینان را از هرگونه منیت دور کرد و حرکت امت به دنبال کسانی که خالی از هرگونه هوا و هوس هستند را برای بشریت عامل کرامت دانست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مرز تبعیت یا دوری از خداوند متعال و رسولان الهی استفاده یا عدم استفاده از عقل به عنوان ابزار کرامت بشریت در زندگی سعادتمند دنیوی و اخروی است، تصریح کرد: آن بشری که با ساختن بمب میلیون ها انسان را نابود می کند از عقل و اندیشه خود در راستای زینت و کرامت بشریت استفاده نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که اگر عقل و اندیشه اسیر هوا و هوس شد انسان را به سامان نمی رساند و عامل ذلت، بدبختی و نابودی اوست، بیان کرد: وقتی انسان تصفیه الهی شد آنگاه با تبعیت از اولیا خوشبخت و سعادتمند شده و با پرهیز از مخالفت و عداوت با مسیر حق به کرامت ویژه انسانی دست پیدا کرده است.

کرامت نباشد میان دیو و سلیمان نیز تفاوتی نیست

وی با بیان این که کرامت لباس دوخته شده الهی بر بدن بشریت است که اگر نباشد میان دیو و سلیمان تفاوتی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: یکی از اصول اساسی فکری مبنای دین و نظام جمهوری ما بر اساس همین کرامت نهفته شده و  کجای دنیا است که عده ای را از سرزمینشان بیرون کنند و در مجامع بشری هیچ برخورد انسانی نیز با اینان نباشد.

غارت کشورها با کرامت انسانی سازگاری ندارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تهاجم و غارت کردن کشور ها همراه با بیرون انداختن مردم از خانه هایشان و خونریزی در دل یک سرزمین با ادبیات کرامت انسانی سازگاری و مطابقت ندارد، گفت: باید بشریت با کرامت انسانی در برابر ظلم افزون بی سابقه بر طیف فلسطینیان فریاد بر می آورد و آنان را از این تهاجم پشیمان می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که به تعبیر امام خمینی(ره) اتحاد امت ها راه پیروزی آنان بر ظلم و استکبار است، بیان کرد: هیچگاه نباید عقل درگیر و اسیر هوای نفس شود و ایستادن برابر داعش، اسراییل و ظالمانی که قصد ستم و خونریزی دارند نشان از کرامت انسانی دارد که باید همه جهان برای مقابله با ظلم و ستم قیام کنند.

عامل نجات سوریه تا به امروز، تفکر مبارزه با ظلم و کرامت انسانی بوده است

وی با بیان این که سوریه را همین تفکر مبارزه با ظلم و کرامت انسانی تا به امروز نجات داده که اگر نبود نیل تا فرات در دست آنان بود و ما بهره ای از آن نمی بردیم، اظهار کرد: امروز در ایران اسلامی شیعه و سنی با یکدیگر متحد شدند تا مسیحیت و یهودیت غارت نشوند و اوج کرامت انسانی آنجا است که مدافعین حرم در سوریه برای امنیت کشور می جنگند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برکت در همنشینی با سفره اهل بیت و فهم فقیهانه از اسلام در نگاه برجسته مقام معظم رهبری است و آن کسی که ندای وحدت و اتحاد را می دهد نیز همین بزرگواران هستند، بیان کرد: عقل، ادب و اخلاق نیک کرامت باطنی هستند و راه دستیابی به اوج کرامت انسانی درگرو حضور در سلک تابعین امامان معصوم است./864/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات