۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۱۳۷۸۳
امام جمعه بابل:

حوزه قم به برکت حضرت معصومه مروج علوم دینی به سراسر جهان است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به برکت وجودی حضرت فاطمه معصومه، گفت: حوزه علمیه قم به برکت حضرت معصومه(س) مرکز علم فقاهت و نشر علوم دینی به سراسر جهان تبدیل شده است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع بانوان زهرایی شهرستان بابل با تبریک ولادت حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) در نگاه اهل بیت(ع) و امامان معصوم دارای ارزش و جایگاه خاصی است و امام صادق(ع) سال ها قبل از ولادت آن بانوی بزرگوار مژده ولادت ایشان را بیان فرمود.

وی افزود: حوزه علمیه قم از برکت وجودی حضرت فاطمه معصومه(س) مرکز علم فقاهت و نشر علوم دینی به سراسر جهان تبدیل شده است و علما و مراجع در زیر سایه این بانوی بزرگوار به بیان معارف دینی می پردازند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به نامگذاری ولادت حضرت معصومه(س) به نام روز دختر، اظهار داشت: روز دختر به دلیل اهمیت و جایگاه دختران در جامعه و حساس بودن نقش آن ها در ساخت آینده جامعه، نامگذاری شده است تا هم دختران و هم والدین آن ها قدردان این نعمت بزرگ باشند.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) سفارش های ویژه و زیادی را برای تربیت و توجه به دختران بیان فرمود زیرا دختران هم سرشار از عاطفه و احساس هستند و هم مهمترین نقش تربیتی را در خانواده ایفا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از ظرایف سبک زندگی اسلامی درباره توجه به دختران در خانواده بیان و تصریح کرد: یکی از سفارش های سبک زندگی اسلامی توجه نخست والدین به دختران خود نسبت به پسران هنگام ورود به منزل است که در هیچ سبک و سیره ای در میان ادیان و فرهنگ های گوناگون این گونه یافت نمی شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از بانوانی که تحت تاثیر زرق و برق مدرن فرهنگ غربی قرار گرفته اند از جایگاه و عظمت بانوان و دختران در فرهنگ اسلامی با خبر نیستند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل به روایتی دیگر درباره با برکت بودن تولد دختران پرداخت و گفت: خداوند به پدر و مادری که فرزند اول او دختر باشد، با گشودن درهای ویژه رحمت و برکت خود، نعمت های زیادی را به سمت این خانه سرازیر می کند.

وی با اظهار تاسف از روش برخی از خانواده ها در اولویت دادن به فرزندان پسر بر دختران، اظهار داشت: برخی از دختران از تحقیر شدن خود از سوی والدین گلایه می کنند و این کار برخلاف نگاه اسلام و سبک زندگی مورد تایید پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که آموزش و پرورش و مراکز آموزشی باید توجه ویژه ای را برای مدارس دخترانه در نظر بگیرند، تصریح کرد: سعادت و شقاوت یک جامعه در گرو تربیت مادران آینده است زیرا آن ها مهمترین رکن در تربیت درون نظام خانواده را تشکیل می دهند.

وی افزود: اگر خواستار نسلی مومن و انقلابی هستیم باید دختران و بانوان جامعه ما تربیتی اسلامی و انقلابی شوند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات