۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۱۳۶۵۷
حجت الاسلام ماندگاری:

حرکت در مسیر قرآن و عترت مهم ترین شرط کسب کرامت است

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر در مسیر قرآن، عترت و دیانت قرار بگیریم در حقیقت بالاترین اسباب کرامت را برای خودمان مهیا کرده‌ایم.
ماندگاری

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، مدیر موسسه روایت سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و در خصوص کرامت، گفت: کرامت به معنای بزرگیِ جایگاه است که انسان به سه طریق به این جایگاه می‌رسد؛ به مبدأ بزرگی متصل باشد، به مقصد بزرگی رهنمون باشد یا در مسیر رسیدن به مقصد بزرگی حرکت کند و یا هر سه مورد را هم‌زمان سر لوحه اموراتش قرار دهد.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) و ائمه معصومین(ع) به ما یاد داده‌اند که از هر سه طریق می‌توان به کرامات رسید. بر اساس آیه شریفه "لقد کرّمنا بنی آدم" خداوند تبارک و تعالی منبع کرامت و بزرگواری است. هیچ منبع، ثروت، قدرت، شوکت مکنت و جایگاهی به اندازه جایگاه خداوند عزوجل نمی‌تواند انسان را تعالی ببخشد.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه اگر به خدا متصل شویم قطعا به بالاترین مبدأ و منبع کرامت متصل شده‌ایم، عنوان کرد: لازم است انسان عبد الله شود تا دارای کرامت شده و بتواند آن را حفظ کند.

وی با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم، ابراز داشت: هیچ مقصدی بزرگ‌تر و والاتر از خداوند نیست، آیه "انا لله و انا الیه راجعون"، "ان الی ربک رجعی" و "ان الی ربک منتهی" در قرآن کریم اشاره به این موضوع دارد که مقصد نهایی انسان خداوند است و انسان را غایت و نهایتی جز به سوی خداوند متعال نیست.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به معاد و قیامت، گفت: انسان برای روبرو شدن با هر فردی نیاز به آمادگی دارد پس برای انسان بهتر است به فکر معادی باشد که در آن با خداوند متعال روبرو خواهد شد. آماده شدن برای حساب و کتاب پس دادن به خداوند متعال، انسان را بزرگ می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از راه‌های رسیدن به کرامت می‌تواند توجه به معاد و پاسخگویی در برابر اعمال نزد خداوند متعال باشد.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به عامل سومی که حضرت فاطمه معصومه(ع) و اهل بیت(ع) انسان‌ها را به آن راهنمایی کرده‌اند، گفت: عامل سوم کرامت، انتصاب به قرآن، عترت و صراط مستقیم است که این مورد نیز با توجه به آیه "ان اعبدونی هذا صراط مستقیم" به خداوند عزوجل برمی‌گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در مسیر قرآن، عترت و دیانت قرار بگیریم در حقیقت بالاترین اسباب کرامت را برای خودمان مهیا کرده‌ایم. ان شاءالله خداوند به همه ما توفیق کرامت و بزرگ شدن از باب اتصال به خدا، قیامت، قرآن و عترت عنایت کند./966/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات