۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۱۲۷۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حوزه علمیه از روش مبارزه فکری امام صادق الگو بگیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر الگوگیری حوزه های علمیه از روش مبارزه فکری امام صادق(ع)، گفت: برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان باید با شناخت درست از سبک مبارزه فرهنگی و عقیدتی امام صادق(ع)، از آن برای مقابله با ناتوی فرهنگی الگو گرفت.
ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم روز شهادت امام صادق(ع) در شهر امیرکلا با اشاره به جایگاه و عظمت امام صادق(ع) در ترویج معارف دینی و اسلامی، گفت: امام صادق(ع) با شناخت درست از مشکلات جامعه اسلامی عصر خود و بر اساس بینش بلند الهی، سعی در ترویج معارف دینی و اسلامی نمود و دانشگاهی بزرگ را با تربیت بیش از شش هزار عالم پدید تاسیس کرد.

وی افزود: امام صادق(ع) در طول عمر با برکت خود اسلام ناب را بر اساس معارف اهل بیت(ع) توسعه بخشید و پایه گذار فقه اسلامی شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که امروز هر چه داریم از ثمره تلاش های امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است، تصریح کرد: ذخیره علمی امروز جهان اسلام در اثر تلاش ها و مجاهدت فکری و عقیدتی امام صادق(ع) پدید آمد و ایشان با زمان شناسی دقیق، سعی در ترویج معارف الهی و مبارزه به جریان های فکری منحرف کرد.

وی ادامه داد: یکی از اموری که در حوزه علمیه گسترده امام صادق(ع) انجام شد، شبکه سازی از فقیهان و طلاب در این مرکز علمی و تشکیل هسته های علمی فقهی در سراسر جهان اسلام بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که بدون عقبه فکری و عقیدتی نمی توان یک مبارزه کامل را با انحراف شکل داد، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) هوشمندانه و با برنامه ای دقیق و حساب شده، زمینه های مبارزه فکری و فرهنگی را در جامعه اسلامی به منظور ایمن سازی در مقابل هجمه های وسیع مکاتب نوظهور آن عصر شکل داد.

وی تاکید کرد: از حوزه علمیه امام صادق(ع) علما و فقهایی مانند هشام، محمد ابن مسلم، زراره و مومن طاق تربیت شدند که هر یک در جای خود در مقابله و مناظره با صاحبان مکاتب منحرف و ملحد در آن عصر، حقانیت اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) را به اثبات رساندند.

امام جمعه موقت بابل یکی از روش هایی مبارزه امام صادق(ع) را نقل احادیث مختلف از پیامبر اسلام(ص) و امیرمومنان(ع) برای معرفی این شخصیت ها بیان کرد و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در عصری زندگی می کرد که سال ها از دوران صدر اسلام می گذشت و مردم آشنایی چندانی با سبک زندگی پیامبر(ص) و امام علی(ع) نداشتند و روایات و احادیث نقل شده از امام صادق(ع) موجب آشنایی هر چه بیشتر مردم آن عصر با آخرین پیامبر الهی و نخستین امام معصوم می شد.

وی بر لزوم شناخت چارچوب های فکری صحیح و عقیدتی را به منظور حفظ آن در برابر حمله های فکری و عقیدتی منحرف یادآور شد و گفت: امام صادق(ع) مرزهای عقیدتی تشیع را معرفی کرد تا جامعه در برابر هجمه های دشمنان مرزبندی داشته باشند و مانع نفوذ و اختلاط فرهنگی منحرف و رسوبات فکری آن ها در جامعه اسلامی شود.

حجت الاسلام شکریان شناخت بسیاری از علوم دینی را از نتایج تلاش های امام صادق(ع) و حوزه گسترده علمیه آن حضرت بیان کرد و اظهار داشت: علومی مانند علم کلام از دل حوزه علمیه امام صادق(ع) بیرون آمد و امروز حوزه های علمیه ما از این گنج گرانبها بهره می برد.

وی با تاکید بر این نکته که حوزه علمیه ما از روش مبارزه ای امام صادق(ع) الگو بگیرد، ادامه داد: دشمن با هجمه های گسترده خود سعی در طرح شبهه های مختلف و ایجاد جریان های فکری منحرف در جامعه ما است و باید حوزه های علمیه در این راستا برای مقابله با جریان های فکری منحرف در صدد پاسخگویی و رفع شبهات برآیند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، تصریح کرد: برای کار فرهنگی قوی برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان و ناتوی فرهنگی آن ها باید از با شناخت درست از سبک روش مبارزاتی و فرهنگی امام صادق(ع)، از آن برای مقابله با استحاله فرهنگی در جامعه الگو گرفت./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات