۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۱۱۵۱۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عزت‌بخشی و کرامت‌دهی به جامعه مهم‌ترین دستاورد نهاد تأمین اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نهاد تأمین اجتماعی به مردم امنیت اجتماعی داده و آینده آنها را تضمین کرده است، گفت: در واقع عزت‌بخشی و کرامت‌دهی به جامعه مهم‌ترین دستاورد نهاد تأمین اجتماعی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان تأمین اجتماعی استان که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: خدمت تأمین اجتماعی، خدمتی درست و به‌جا بوده و این نهاد جایگاهی است که در آن نیازمندان واقعی باعزت و کرامت به حقوق خود می‌رسند.

وی افزود: امام سجاد(ع) در یکی از دعاهای مکارم الاخلاق می‌فرماید: خدایا وقتی که به پیری می‌رسم مرا گرفتار و محتاج دیگران مکن و با استناد به این دعا است که می‌توان گفت تأمین اجتماعی نهادی ارزنده برای عزت بخشی و کرامت دهی به جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دغدغه همه انسان‌ها در طول دوران زندگی این است که آینده خود و خانواده خویش را تأمین کنند و بتوانند در موقعیت‌های حساس و گرفتاری‌هایی چون بیماری و کهولت سن بدون دغدغه باشند که در این راستا تأسیس نهاد تأمین اجتماعی از ارزنده‌ترین تصمیمات انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی امنیت اجتماعی به بشر داده، تضمین‌کننده آینده مردم جامعه بوده و سبب ایجاد انگیزه در انسان‌ها برای کار و تلاش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نشاط جامعه به نشاط مردم آن وابسته است؛ به همین دلیل اگر آینده مردم به‌وسیله نهادهایی همچون تأمین اجتماعی تضمین شود بدون شک جامعه‌ای پویا و بانشاط خواهیم داشت.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: هر انسانی دوست دارد از دست رنج خود استفاده کند و از اینکه محتاج کمک دیگران باشد احساس خطر می‌کند؛ از این‌ رو همواره انسان‌ها میل به استقلال دارند.

وی اضافه کرد: به همین سبب باید این عزت به افراد داده شود تا بتوانند خود تأمین‌کننده زندگی خود و اهل و عیال خویش باشند که این خدمت در راستای وظایف نهاد تأمین اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «وجعلنی مبارکاً اینما کنت» و امام صادق(ع) هم در تفسیر کلمه مبارکاً می‌فرماید: مبارکاً به معنای نفاعاً للناس است؛ به این معنی که انسان در هر جایگاه و مقامی که قرار دارد برای دیگران منفعت داشته باشد که مصداق بارز این آیه خدمات سازمان تأمین اجتماعی است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات