۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۱۱۳۲۷
امام جمعه شهرضا:

بخش زیادی از مشکلات کشور متأثر از نظام بانکی است

امام جمعه شهرضا گفت: مهمترین معضل کشور مربوط به مسائل اقتصادی است اما وقتی به خوبی در آن دقت کنیم می‌بینیم که بخش زیادی از مشکلات کشور متأثر از نظام بانکی است.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت استاد علی خدادادی که در سالن سرو مجموعه فرهنگی شهید مدرس شهرستان شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: این هنرمند بزرگ دارای اوصاف برجسته شخصیتی همچون ادب، متانت و دینداری بود و در مدت عمر خود سعی کرد تا جایی که امکان دارد به دیگران خدمت کند.

وی اظهار کرد: بر اساس آنچه که دانشمندان در مورد شخصیت بیان کرده‌اند، شخصیت به معنای واقعیت وجودی افراد است که در محل کار یا به هنگام فراغت مشاهده می‌شود، شخصیت یک کلیت روانشناختی است که انسان خاصی را به فرد و جامعه معرفی می‌کند بنابراین یک مفهوم انتزاعی نبوده و تجلی یک موجود زنده است که از ان به عنوان انسان یاد می‌شود.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: شخصیت استاد علی خدادادی همانند بسیاری از هنرمندان برجسته و متدین کشور، در هنر فرشبافی خلاصه نمی‌شود، خدمات بسیار زیاد او که برگرفته از روحیات الهی و التزام به اخلاق اسلامی بود، همگان را شیفته او کرده بود؛ یکی از بارزترین ویژگیهای اخلاقی این استاد فرهیخته، تعامل برای حل مشکلات مردم به ویژه معضلات اقتصادی آنها بود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروزه بخش بسیار زیادی از معضلات مردم مربوط به مسائل اقتصادی است که اعطای وامهای 3 درصد قرض الحسنه‌ می‌تواند این مشکلات را برطرف کند، در حالی که در شرایط فعلی شاهده پرداخت وامهایی با نرخ سود 18 تا 25 درصد و حتی بیشتر هستیم.

وی اذعان کرد: سررشته همه مشکلات اقتصادی جامعه در نظام بانکی بیمار و نرخ سود بالای بانکها است؛ فردی مانند مرحوم استاد خدادادی با تلاش و پیگیری یک قرض الحسنه تأسیس کرد و توانست به وسیله آن مشکلات عده زیادی از مردم را حل کند، بنابراین اگر امروز نام و یاد این استاد فرهیخته باقی مانده است به دلیل آن است که عمری برای خدمت به مردم تلاش کرد.

امام جمعه شهرضا گفت: بر اساس آنچه علمای روانشناسی بیان کرده‌اند، وراثت، تعلیم و تربیت و اجتماع در روح و روان یک فرد اثر می‌گذارد، انسان وارسته همه چیز را تنها برای خود نمی‌خواهد بلکه دسوت دارد تا دیگران نیز از مواهب الهی که او در اختیار دارد، استفاده کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع)، اظهار کرد: بر اساس تعالیم اسلامی یک انسان مؤمن و موحد باید آنچه را که برای خود دوست دارد برای دیگران هم دوست بدارد و از آنچه برای خود اکراه دارد برای دیگران نیز نپسندد، اگر همه ما تنها به همین دستر اسلامی عمل می‌کردیم، بسیاری از معضلات اجتماعی و ناهنجاریهای موجود از بین می‌رفت.

به گزارش رسا، استاد علی خدادادی، از هنرمندان بزرگ هنر فرشبافی ایران و خالق آثاری همچون فرش بهارستان و فرش گل و پروانه بود؛ اثر هنری او تحت عنوان فرش بوستان هم اکنون در موزه آستان قدس رضوی و اثر هنری دیگرش تحت عنوان فرش گل و پروانه در موزه ملی فرش، قرار دارد؛ این استاد فقید سبکی جدید را در هنر ایرانی اسلامی پدید آورد./۲۰۲/۸۶۸/ب۱

ارسال نظرات