۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۱۰۴۳۳
با موضوع اقتصاد مقاومتی؛

هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی برگزار می شود

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری استان با موضوع اقتصاد مقاومتی و شعار «همه مسئولیم» برگزار می‌شود.
وحید نمازی- رییس حوزه هنری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی جشنواره ملی کاریکاتور، از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری استان خبر داد و افزود: فراخوان این جشنواره با موضوع اقتصاد مقاومتی و با شعار «همه مسئولیم» منتشر شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا بیستم مردادماه امسال تعیین شده و در شهریورماه سال جاری هم آیین اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزار می‌شود.

نمازی گفت: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح و پیگیری می‌کنند و تحقق اقتصاد مقاومتی هم نیازمند همراهی و همدلی اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان است.

وی اضافه کرد: بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد همدلی و همراهی مورد نیاز و تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب جامعه و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در این زمینه، بهره‌گیری از زبان هنر به‌عنوان بهترین، گیراترین، خالص‌ترین و اصیل‌ترین زبان است.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: به همین دلیل حوزه هنری استان موضوع اقتصاد مقاومتی با شعار «همه مسئولیم» را برای هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی انتخاب کرد.

نمازی با اشاره به محورهای این جشنواره سراسری، اظهار کرد: همه مسؤولیم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، همه مسؤولیم برای خرید و حمایت از کالای داخلی باکیفیت، همه مسؤولیم برای مبارزه با قاچاق کالا و همه مسؤولیم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برخی از محورهای این جشنواره هستند.

وی ادامه داد: همه مسئولیم به‌ویژه کارآفرینان، جوانان و نخبگان برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد، همه مسئولیم برای مبارزه با واردات کالاهایی که در داخل به‌قدر کافی تولید می‌شود و سایر موضوعات مرتبط از دیگر محورهای هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی هستند.

نمازی خاطرنشان کرد: شرکت تمامی هنرمندان علاقه‌مند در این جشنواره آزاد است، تکنیک خلق آثار آزاد بوده و هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ارائه شش اثر در جشنواره شرکت کند.

وی با اشاره به جوایز این جشنواره سراسری، اظهار کرد: در پایان این جشنواره نفر اول 30 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره، نفر دوم 25 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره و نفر سوم 20 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره دریافت می‌کنند و 10 تقدیر پنج میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره به 10 نفر اعطا می‌شود./9314/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات