۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۱۰۳۷۹
مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین:

مباحثه زمینه ساز رشد و تسلط علمی است

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین با تأکید بر اینکه طلاب باید مباحثه را جدی بگیرند، گفت: برای ارتقای سطح علمی و فراگیری به موقع دروس باید مباحثه در مدارس علمیه جدی گرفته شود.
حجت الاسلام مهر آرا

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهرآرا، مدیر مدرسه علمیه صالحیه، در جمع طلاب جدید این مدرسه علمیه گفت: در حوزه‌های علمیه مهمترین رکن تهذیب است که در راس اهداف فرستادن پیغمبران و تشریع دین قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه‌های علمیه  تهذیب و اخلاق نباشد، حوزه موفقی نخواهیم داشت، ادامه داد: یک طلبه باید در کنار توجه جدی به علم آموزی و افزایش آگاهی‌ها، در تحصیل نفس مطمئنه  نیز کوشا باشد.

 حجت الاسلام مهر آرا با بیان اینکه برای سیر در مراتب معنوی و رسیدن به مقامات بالا باید ضمن اراده و نیت درست در این مسیر، به استمرار عزم در این مسیر نیز توجه داشت، تصریح کرد: استقامت و ایستادگی در برابر جلوه‌های شهوات نفسانی و نیافتادن در دام گناه، از مراحل ابتدایی و مقدماتی سلوک معنوی است.

وی افزود: انسان مومن باید در مسیر حفظ خود در برابر جاذبه‌های گناه مقاومت داشته باشد و نگذارد دستاوردهای به دست آمده در مسیر الهی، به راحتی با یک گناه نابود شود.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه با تأکید بر ضرورت منظم بودن طلاب، ابراز داشت: در طول تحصیل مباحث پژوهشی، آموزشی و فرهنگی همزمان باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت طلاب این مدرسه در المپیادهای علمی خوب بوده، ولی باید تلاشها در جهت موضوعات علمی، تحقیقی و پژوهشی با جدیت و تلاش از سوی طلاب صورت گیرد.

حجت الاسلام مهر آرا با تأکید بر اینکه طلاب باید مباحثه را جدی بگیرند، عنوان کرد: برای ارتقای سطح علمی و فراگیری به موقع دروس باید مباحثه در مدارس علمیه جدی گرفته شود.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه با تاکید بر تسلط طلاب به مباحث دینی، اظهار داشت: مردم در برخورد با مسایل دینی و شبهات به طلاب رجوع می‌کنند، بنابراین باید تسلط علمی در طلاب ایجاد شود.

وی در پایان احترام به اساتید را اصلی مهم در حوزه علمیه دانست و گفت:  احترام به بزرگان  همیشه در حوزه مورد تاکید بوده و بسیاری از علما راز موفقیت خود را در این موضوع بیان کرده‌اند./955/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات