۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۹۱۲
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان مهمترین وظیفه دولت است

حجت‌الاسلام غفاری ساروی گفت: مهم ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی که برآمده از آرای مردم است و هم مارک و تاج زیبای اسلامی بودن را بر خودش دارد، این است که به مسأله تولید اهمیت بدهد و زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورد.
اشتغال

حجت‌الاسلام سید حسین غفاری ساروی، نماینده طلاب و فضلای استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه هر دولتی برای اداره کشور بایستی امورات عمومی مردم را تأمین کند، ابراز کرد: نخستین نیاز مردم که بایستی از سوی دولت تأمین شود رونق کسب‌ و کار، تولید و اشتغال است؛ تا مردم از این طریق درآمد مناسب داشته باشند، وابستگی‌هایشان کم شود و روی پای خودشان بایستند.

وی ادامه داد: این مسأله بعد از انقلاب مورد تأکید بسیار فراوان امام خمینی(ره) قرار داشت، با توجه به این‌که ما در دوران ستمشاهی وابستگی بسیار زیادی به خارج از ایران و به ویژه جهان غرب داشتیم، به خاطر این‌که متأسفانه در ایران به مسأله تولید و اشتغال اهمیت ویژه‌ای داده نمی‌شد.

حجت‌الاسلام غفاری اظهار داشت: بعضی از افراد با واردکردن کالا سود زیادی به جیب می‌زنند، به همین خاطر با تولید داخلی مخالف هستند و اجازه نمی‌دهند کارخانه‌های داخلی به تولید کالاهای مورد نیاز جامعه بپردازند.

نماینده طلاب و فضلای استان مازندران با بیان اینکه  تولید و اشتغال، لازم و ملزوم هم هستند، گفت: ما اگر تولید داشته باشیم اشتغال هم داریم، در واقع اشتغال صحیح همان تولید است.

وی ادامه داد:  بعضی از افرادی که می‌خواهند به‌ راحتی به منافعی برسند دنبال تولید نمی‌روند، به‌ جای این‌که مال، سرمایه و نیروی اداری خودشان را در مسأله تولید بکار ببندند در مسأله واردات بکار می‌بندند، چون در آنجا کسب درآمد بسیار راحت است و این سبب ضربه خوردن به تولید و اشتغال شده و موجب بیکاری و وابستگی شدید به خارج خواهد شد.

حجت‌الاسلام غفاری ساروی با اشاره به اینکه کشوری که وابسته به سایر کشورها باشد، آسیب‌پذیرتر است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات نوروزی امسالشان و هم در سخنرانی شان در مشهد مقدس روی این مسأله بسیار تأکید کردند.

وی ادامه داد: وظیفه دولتمردان در درجه نخست این است که نگاه به داخل داشته باشند و راهکارهایی را برای آن فراهم کنند و با رفع موانع از راه تولید، امکاناتی را برای رونق آن قرار دهند.

نماینده طلاب و فضلای استان مازندران عنوان کرد: سرمایه‌داران دوست دارند به سود هر چه بیشتر دست یابند، بنابراین اگر در بحث سرمایه‌گذاری احساس امنیت کنند، قطعاً دنبال واردات نخواهند رفت.

حجت‌الاسلام غفاری ساروی افزود: نخستین وظیفه دولت جمهوری اسلامی که برآمده از آرای مردم است و هم مارک و تاج زیبای اسلامی بودن را بر خودش دارد، این است که به مسأله تولید اهمیت بدهند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مفاسد اخلاقی، اجتماعی و مفاسد مختلف برگرفته و زاییده بیکاری است، اظهار داشت: خیلی از مسائل اجتماعی و خانوادگی مانند طلاق نتیجه بیکاری است، بنابراین اگر مسأله اشتغال حل شود بسیاری از مشکلات جوان‌ها و اقشار مختلف برطرف خواهد شد و جمهوری اسلامی به آن اهداف عالی و والایش خواهد رسید و در دنیا ثابت خواهد شد که حکومت مردم‌سالاری دینی به‌ عنوان جمهوری اسلامی توانست هم دنیای مردم و هم آخرت آنها را آباد و تأمین کند./875/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات