۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۰۹۳۹۲
آیت‌الله مهمان‌نواز:

زندان‌ها به کارگاه مهارت‌آموزی و انسان‌سازی تبدیل شوند

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر آموزش‌های کاربردی در سطح زندان‌ها پیگیری و اجرا شود می‌توان زندان را به کارگاه‌های مهارت‌آموزی و انسان‌سازی تبدیل کرد.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با مدیرکل و مسؤولان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، بر ارتقای مهارت و آموزش اشتغال مناسب به زندانیان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: مهارت‌آموزی جلوی مفاسد را می‌گیرد؛ به‌ گونه‌ای که اگر کسی مهارت داشته باشد نان هنر خود را می‌خورد نه نان حرام و کلاهبرداری؛ به همین دلیل ایجاد اشتغال و شخصیت دادن به زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه اگر عقده حقارت در انسان‌ها ایجاد شود مشکل‌ساز خواهد شد، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید «لقد کرمنا بنی آدم» یعنی همه انسان‌ها کرامت دارند و باید کرامت همه آنها حفظ شود.

وی تصریح کرد: برخی از علل گرفتار شدن بعضی از انسان‌ها در حبس و زندان می‌تواند غفلت، فقر، جهل و غیره باشد؛ از این‌ رو باید مسؤولان در زمینه علت شناسی و چرایی بزهکاری‌ها راه­ حل‌های مختلف را استفاده کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: اگر آموزش‌های کاربردی در سطح زندان‌ها پیگیری و اجرا شود می‌توان زندان را به کارگاه‌های مهارت‌آموزی و انسان‌سازی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: نخستین اثر خدمت به زندانیان در راستای مهارت‌آموزی، خدمت به خانواده آنها و جامعه بوده و زندانیان آزادشده می‌توانند مبلغان خوبی برای مردم به‌ منظور عدم نیل به‌ سوی تخلفات باشند.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش امور فرهنگی و معنوی در زندان‌ها مؤثر است، اظهار کرد: امیدواریم به‌جای پرشدن زندان‌ها شاهد پرشدن تعداد کارکنان کارخانه‌ها باشیم./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات